nz-2019.reismee.nl

Terug naar iets bekends


De wekker ging op tijd, want om 9.00 vertrok de bus. Iets voor die tijd ging ik nog even een rondje lopen. De ramen van de auto's waren beslagen en iemand had op een achterruit: red bull racing, max verstappen 33 geschreven. Ik als formule 1 fan vind dat natuurlijk wel grappig dat je zoiets ziet aan de andere kant van de wereld haha. Eenmaal terug, gingen we de spullen inladen. Het was opeens een bus met bekenden. We waren met twintig mensen en had die buschauffeur al eerder gehad, er waren een paar van Stewart Island en het meest gekke was dat Abby ook in de bus zat! Dat is één van die Amerikanen die ook in te Puke werkten en ook met ons was tijdens oud en nieuw. Na zeven maanden!. Dat was natuurlijk veel bijkletsen. Ik ben dus opweg naar Blenheim om op een wijngaard te werken, omdat ik niks in Queenstown kon vinden. Maar terwijl we in de bus zaten, zag ik opeens dat Four square weer mensen zocht. Heb toen snel een mail gestuurd of ik terug mocht komen en al vrij snel kreeg ik reactie dat het geen probleem was! Was helemaal blij, want Twizel is een betere locatie, de accomodatie is goedkoper/beter en het werk is leuker! We hadden met stray een overnachting in Mount cook village. Ben daar natuurlijk al drie keer geweest, maar het is een geweldige plek en zo leuk dat we daar een overnachting hebben! Waar we echt geluk mee hadden, was dat het hostel gerenoveerd wordt en daarom kregen we een upgrade naar de chalets, die normaal per chalet 300 dollar per nacht was! We moesten alvast een indeling maken en ik ging samen met Abby en nog een Nederlandse in een huisje. Onderweg stopten we nog een paar keer voor een foto en rond 14:00 kwamen we aan. De chalets waren prima! Fijne bedden met zelfs verwarmde dekbedden! Om vier uur hadden we weer afgesproken bij de bus, want we zouden een hike gaan doen bij de tasman glacier. Die wilde ik sowieso nog graag doen, dus dat komt goed uit! De hike was ongeveer een half uur, dus niet heel lang. Maar wauw! Wat was dat mooi! Al die ijsblokken in het meer... Nadat we weer terug waren en hadden gegeten, zijn we met de meesten naar de bar gegaan. Daar heb ik bijna de hele avond met zes anderen gedart. Was super gezellig! Lang geleden, leuk groepje en een lekker biertje erbij. Niet verkeerd dus! Deed het eigenlijk best goed haha. Rond 23:30 zijn we terug naar het huisje gelopen. Marije (die andere Nederlandse) was om 00.00 jarig, dus hadden we nog wat mensen uitgenodigd. Uiteindelijk waren we met z'n zevenen. We hebben de hele tijd een (drank)spel gedaan en zoveel gelachen!! Één jongen had een beetje teveel op en hij was echt komisch! Om 02:00 zijn we gaan slapen.


De volgende ochtend vertrok de bus om 10.00, maar ik bleef achter. Mount cook is dichtbij Twizel en had op facebook gevraagd of iemand daar die dag heen gaat en me mee terug kon nemen. Iemand had gereageerd, dus daar had ik geluk mee. Vond het wel jammer dat ik niet mee ging in de bus, want dit was echt de allerleukste groep van al die keren dat ik met de stray bus heb gereist. Maarja... in de ochtend heb ik een tijdje in een cafeetje gezeten en rond lunchtijd heb ik een hike gedaan naar Kea point. Deze hike heb ik al eerder gedaan met Josi. Maar toen was het zo hard aan het regenen, dat we niet veel zagen + de weg van Mt Cook village naar Kea point was toen geblokkeerd door water haha. Het was heerlijk weer dit keer en door de blauwe lucht kon je alles mooi zien! Later die middag stuurde Annelies (een Belg) dat ze nog een hike ging doen naar de Tasman Glacier en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Je hebt daar twee routes. Gisteren deed ik de hike naar beneden en zij ging de hike naar boven met uitzicht doen. Ik werd opgepikt en we reden die kant op. Toevallig werkt zij ook in Twizel, dus heb al een contact opgedaan.


Na een mooie wandeling reden we naar Twizel. Ik liep daar four square binnen en Amanda (1 van de managers) was zooo blij om mij te zien haha. Anderen vinden het ook leuk dat ik weer terug ben. Ik werd weer naar het oude vertrouwde huis gebracht. Dit keer zit ik samen met een Frans koppel in het huis. Niet veel backpackers gelukkig! Het zijn hele aardige mensen en heb die avond ook wat gekletst met hun. Zo gek.. ben drie maand weg geweest, maar alles voelt weer heel normaal..


Woensdag was nog een vrije dag en heb deze dag niet veel gedaan. Met Victor en Louise even naar de bieb en de supermarkt geweest en verder wat relaxen. Donderdag was dan mijn "eerste" werkdag. It's like riding a bike.. was binnen no time weer in het normale ritme. Kassa ging weer makkelijk en gelukkig is de winkel hetzelfde, dus dat scheelt zoeken. Wel hebben ze self check outs, die toevallig vandaag open gaan. Wat wel jammer is, is dat 1 van de managers Vrijdag voor het laatst is en omdat hij weg gaat, zijn we die avond met alle collega's naar de bar gegaan. Zoals toen ook een keer, betaalde de baas pizza's, patat, bier en desserts. Was ook toevallig is, is dat de vorige keer toen we bij de bar hadden gezeten met de collega's, ook mijn tweede dag in Twizel was haha.


De rest van de week gewerkt en het is leuk om al die bekende gezichten weer te zien! Ze gaan mij ook inwerken in de bakkerij, waar ik iedere Zaterdag moet staan als de andere twee vrij zijn. Heel blij mee! Ook kregen we te horen dat we twee nieuwe huisgenoten krijgen. Waarschijnlijk een Engels koppel. Gelukkig maar, want volgende week gaan Victor en Louise weg en alleen in huis is chill, maar kan ook saai zijn.


Zoals vorige keer, zijn mijn vrije dagen weer op Dinsdag en Woensdag. Dinsdag was een regenachtige dag, dus heb weinig gedaan. Woensdag kwam het nieuwe koppel. George en Chelsea en ze zijn inderdaad Engels. Wel een heel aardig stel! Blijkt dat George ook een voetbal liefhebber is, dus mooi wat te praten haha.


Donderdag was het weer tijd om te werken. Aangezien ik dus in de bakkerij kom te werken op Zaterdag, heb ik deze dag en Vrijdag een poosje meegelopen met Karen en Misako om wat dingen te leren. Tijd vliegt wel voorbij daar! De rest van de week was niet slecht. Heb een beetje van alles en nog wat gedaan. Alleen het spiegelen aan het eind van de dag is saai na een tijd. In de avonden zaten we vaak gezellig met z'n vijfen in onze zithoek die we gecreërd hebben. We hebben ook leuke gesprekken over de verschillen in onze landen. Moest wel lachen, want als ik me voorstel, zeg ik me naam altijd op de Engelse manier, want dat is makkelijker voor iedereen. Nu vertelde ik dus hoe je me naam echt uitspreekt en ze hadden zoiets van: wow oke!! Ook dacht George dat ik Engels had geleerd van een Engels persoon, omdat de meeste Nederlanders meer met een Amerikaans accent praten en ik klink Brits haha. Ook geen idee hoe ik dat voor mekaar heb gekregen.


Dinsdag was natuurlijk weer een vrije dag. Ik had ook even een voetbal gekocht en die middag even met George wezen hooghouden. Had het idee om 'S avonds met z'n allen naar de bar te gaan, omdat Louise en Victor de volgende dag weg gaan. Dat deden we dus en het was een hele gezellige avond! Uiteindelijk hebben we drankspelletjes gespeeld met kaarten. Toen kwam er ook een Nieuw Zeelander bij ons zitten om mee te spelen. Wel veel gelachen! Tegen middernacht zijn we naar huis gelopen en daar hebben we nog "the game" gespeeld. Ook een kaartspel, maar niet als drankspel. Uiteindelijk rond 03.00 gaan slapen. Zoals je wel kunt raden, was de dag daarna lekker relaxen. Helaas vertrokken de Fransen wel vandaag. De volgende dag moesten we wel weer werken. Nog even twee dagen in de bakkerij om te oefenen en Zaterdag begon het echte werk. De twee vrouwen die daar normaal werken, zijn allebei vrij deze dag. 1 van de supervisors bakte 'S ochtends al het brood en tegen de tijd dat ik moest beginnen was het klaar en mocht ik het verpakken. De andere werkzaamheden die gedaan moesten worden, waren kip in de oven doen en verpakken, patat bakken voor de chicken & chips (het is heel gebruikelijk in een nz supermarkt om hot food te verkopen zoals kip, hot pies, hotdogs etc.) 'S middags moest ik een tray up doen voor de volgende dag en natuurlijk schoonmaken! De dag vloog voorbij en het was heel leuk. Ik was alleen niet zo heel snel, maar heb in ieder geval geen fouten gemaakt!


Verder was de werkweek niet heel bijzonder. Tijdens backstock/delivery werk ik o.a. met George en hij vroeg hoe je de namen van Nederlandse voetballers uitspreekt. Ik gaf natuurlijk Bergkamp als voorbeeld, maar moest wel lachen hoe hij het dan uitspreekt! Je kunt je er vast wel iets bij voorstellen.


Twee dagen werken en het was weer Dinsdag! We hebben weinig gedaan.. alleen 'S avonds weer naar de bar geweest. Voor die tijd was spelletjes gespeeld en in de bar deden we een drankspel. Er kwamen ook twee Niew Zeelanders bij ons zitten (net als vorige keer). Het was echt een hele gezellige avond en zonder dat we het door hadden was het ook alweer 2.00 ofzo? We hadden alle drie een pizza gekocht voor die tijd en nu met die drank op konden we niet wachten om thuis te zijn en die pizza in de oven te gooien. En die smaakte goed!! Iets na 3.00 zijn we maar eens gaan slapen. Woensdag was misschien iets te relaxed. Uitslapen tot 11:00, vier films gekeken, snel wat dumplings gemaakt voor avond eten en verder (hoe verrassend) niks doen haha. Helaas was de dag daarna weer tijd om te werken. Had wel met Annelies (die Belg) het idee om maar eens een keer wat af te spreken. Dus Zaterdag gaan we met z'n vieren weer naar de bar. Zal vast druk worden, aangezien er rugby op is (NZ tegen Australie) en dat wordt daar uitgezonden. Toen was het Zaterdag.... na het werk snel gekookt en gedoucht. Stuurde een appje dat we waarschijnlijk rond half 9 daar zijn. Bleek het om volgende week te gaan. Goed lezen Larissa -.- dus ja.. was in ieder geval lekker opgefrist!


Het was nog twee dagen werken en dan weer weekend! Zondag is altijd een hele rustige dag, waarbij we alleen wat backstock doen en op Maandag doe ik de chiller/freezer. Het is een dag van 9.00 - 17.00, maar dat vliegt voorbij! Aangezien ik eerst delivery van freezer én chiller moet doen, dan de melk en daarna backstock van alles! Druk dagje dus. Vandaag waren George en Chelsea ook om 13.00 vrij, want ze gingen voor Chelsea's verjaardag naar Queenstown voor 2 nachten. Had dus het huis voor mezelf. Best fijn aan de ene kant, doordat ik eigenlijk nooit alleen ben, maar het is ook saai. Geen auto en iedereen werkt.


Deze dagen heb ik dus niet veel gedaan. Films gekeken, brownies gebakken, foto's gemaakt van een heeeele mooie zonsondergang en ik ben weer na heel wat jaar aan het tekenen geraakt. Ik heb een schetsboek gekocht. Eerst om wat te krabbelen als ik me verveel, maar al snel probeerde ik mensen na te tekenen. Leuke uitdaging, dus dat is voorlopig een leuke bezigheid. Ik was nog ergens achter gekomen. Vanuit onze achtertuin hebben we mooi uitzicht op de bergen en diezelfde bergen werden ook gebruikt in Lord of the Rings. Vond dat wel een leuk weetje haha.


Woensdagavond kwamen ze weer thuis. Natuurlijk Chelsea nog even gefeliciteerd, taart gegeten en bijgekletst. Toen was het tijd om te slapen, want de volgende dag moest er weer gewerkt worden! Wow! Het was een hele saaie dag!! We waren met teveel mensen, waardoor we alles klaar hadden rond 15:00 en dan moest ik nog door tot 18:00!! Het was de hele tijd spiegelen en dat begon zo saai te worden, aangezien het maar vijf gangpaden + chiller is. Dat is natuurlijk allemaal klaar binnen een uur. Was zo blij toen de dag er eindelijk op zat!! 'S avonds nog wel gezellig scrabble gespeeld.


Deze Zaterdag gingen we dus wel naar de bar haha. Tegen 21:00 spraken we af bij de sportsbar. Het was heel gezellig! Gewoon gekletst en daar

Na weer ouderwets kaartspellen spelen. We zijn wel op tijd weg gegaan, want het werd gek genoeg steeds leger in de bar. Misschien maar goed ook, want de volgende dag word ik om 7.30 gewekt door mijn mobiel.


Maandag was weer zo'n dag... toen ik alles aan het bijvullen was, kwam ik yoghurt tegen die over de datum was. Ik zette ze op de trolley om mee naar achteren te nemen en net voordat ik de chiller (in de storeroom) inreed, viel een bak met yoghurt op de grond. Natuurlijk vloog de deksel open en lag de hele vloer onder de yoghurt. Ik zei al tegen mijn collega dat het toch niks uitmaakt, want het is over de datum. Later die dag vond ik melk dat over de datum was. Ik wilde die ook mee naar achteren nemen en net toen ik de deur inreed, viel de voorste stapel kratten van de trolley af. Het waren maar twee flessen gelukkig! Nouja, nog één ding dan.. mij werd gevraagd of ik wat kip in de oven wilde doen. Alles gedaan, kip in de oven, timer gezet, aantal graden ingesteld. Prima toch? Na een uur dacht ik: alarm zal zo wel afgaan, dus ik loop ik maar alvast naartoe. Zie ik nog steeds 60 minuten staan. Ben ik vergeten op start te drukken! Idioot!! Achja bijna weekend. Zal wel daaraan liggen


En toen was het weekend. George en Chelsea waren van plan om naar Lake Tekapo te gaan en vroegen of ik zin had om mee te gaan. Zoals ik al een keer had verteld, mogen we als personeel gratis naar de hotsprings, maar nu in de winter is er ook schaatsen en tubing. Als eerst gingen we schaatsen voor een uurtje ongeveer. Het was een outdoor ijsbaan en het lag heel mooi tussen het meer en Mt John. Daarna liepen we de hoek om, want daar was tubing. Dan ga je met een band van een 150m sneeuwhelling af. We waren net kinderen haha. Eerst allemaal alleen en toen een aantal keer met z'n drieën tegelijk. Echt lachen dat! Denk dat we wel vijftien keer naar beneden zijn gegaan. Als derde reden we naar boven naar Mt John. Ben daar nu drie keer geweest, maar iedere keer was het uitzicht anders. Met Solenne en Lisa was het nog zomer en helder, met Libby was het aan het regenen en nu was er sneeuw op de bergen. Allemaal heel mooi! We hebben daar wat gedronken en toen zijn we weer naar beneden gereden om vervolgens naar de hotsprings te gaan. Heerlijk als het koud is om dan het warme water in te gaan! Hier hebben we ongeveer een uur gezeten. Onderweg naar huis nog even bij het meer gezeten om te genieten van de zonsondergang en toen door naar huis. Eenmaal thuis hebben we snel wat gegeten en daarna hebben we nog een biertje gedronken bij de bar. Geslaagde dag!!


Ik vergeet iedere keer wat te schrijven, dus probeer het uit mijn hoofd te doen. Maar nu zijn jullie in ieder geval weer op de hoogte!


Bye bye X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active