nz-2019.reismee.nl

Laatste weken in Queenstown

Deze week was het rustig.. heb de finale van het WK vrouwenvoetbal nog wel gekeken. Ff voor niks om 3.00 de wekker gezet. Achja, we mogen wel trots zijn!


Het wil helaas nog niet echt lukken met werk vinden. Heel veel sollicitaties, maar weinig antwoord. Gelukkig is de familie zo lief om me langer te laten boijven, zodat ik in de tussentijd geen geld kwijt ben aan hostels.


Nu met de wintervakantie, hebben ze Franki opgegeven voor een blokkenschema zwemles. Iedere dag een half uurtje. Op Maandag ben ik meegegaan en heb voordat haar les begon, gezwommen met beide meiden. Tijdens haar les nog even met Poppy. Na de zwemles nam Marie de kinderen mee naar de bios in Arrowtown. Ik reed mee om even lekker rond te lopen daar. Na afloop van de film, zijn we nog langs een speeltun geweest en toen op naar huis. Lekker actief dagje!


De rest van de week heb ik 'S ochtends iedere keer op Franki gepast. Die is helemaal gek met mij. Vind het geweldig om met mij de spelen en te stoeien. Poppy gaat wel naar pre-school tijdens de vakantie, maar Donderdag is ze altijd vrij. Heb deze dag grotendeels op de meiden gepast en ze waren heel makkelijk gelukkig! Franki ging op Vrijdag naar haar opa en oma voor het weekend, dus t/m Zondag was het alleen Poppy. Tenminste.. Deze dag kwam een vriend Rich langs met haar dochtertje. Ze gingen klussen aan de boot en Marie vroeg of ik het erg vond om op Poppy en Sienna te letten. Vond ik niet erg natuurlijk. Zaterdag was best chill. 'S avonds gingen Marie en Rich wel naar de bios, dus heb na het eten op Poppy gepast en haar naar bed gebracht. Had verwacht dat ze niet naar bed wilde, maar nadat ik haar had voorgelezen, kon ik haar makkelijk naar bed brengen!


Komende week gaan ze naar Dunedin voor een paar dagen, dus ik besloot om maar eens naar Stewart Island te gaan. Aangezien ik de Stray bus Zondag vertrok en dan eerst dat ritje Milford sounds ging doen, wilde ik kijken of ik op Maandag weg kon, zodat ik niet weer hoef te betalen voor die overnachtig. Eerst een facebook post en toen maar gekeken naar een intercuty bus naar Invercargill (waar de ferry vertrekt). Zag uiteindelijk dat een bus naar te Anau goedkoper is en sinds de bus daar langskomt, heb ik daar maar voor gekozen. Dus.... daar ging ik. Na 2 uur kwam ik aan in te Anau, waar ik een stukje langs het water had gelopen en niet veel later werd ik opgepikt. Het was dit keer maar een groepje van tien en was de enige die daar opstapte. Wel een leuke groep! We kwamen tegen 16:00 aan in Invercargill, waar er vijf achterbleven, zoals ik de vorige keer. Met z'n zessen werden we naar de ferry gebracht op het meest Zuidelijke punt van het land! De overtocht duurde maar een uurtje. Maar wow, nooit verwacht dat Stewart Island zo groot was!! Toch ongeveer de helft van Overijssel! Eenmaal aangekomen, bleek het (enige) dorpje wel weer heel klein. Er wonen hier maar 400 mensen. Al het andere op dit eiland is natuur! Er was 1 hostel waar we dus ook verbleven. Wel een leuk hostel! We waren met 3 jongens en 3 meiden en zo verdeelden we ons ook over de kamers. Wel leuk trouwens, allemaal andere nationaliteit. Schots, Engels, Iers, Duits en Zuid Afrikaans. Nekela (de Zuid Afrikaanse) en ik hadden afgesproken om na het eten kiwi's te zoeken (nee, niet het fruit). Dit zijn zeldzame loopvogels die in NZ te vinden zijn. Je kunt ze vinden bij verschillende wildlife centers, maar in het wild zul je ze niet gauw zien. Er is dus ook maar 1 plek waar de kans wat groter is en dat is Stewart Island. Je moet dan wel in het donker, in het bos zoeken als je je kans wilt vergroten. Tijdens het eten raakten we aan de praat met een ander meisje uit Engeland. Die had de dag daarvoor gezocht, maar tevergeefs. Ik vroeg of ze met ons mee wilde gaan, dus rond 20.30 liepen we met z'n drieen naar een wandelpad in het bos dichtbij het hostel. We moesten wel rood folie over onze zaklamp doen, om ze niet tot last te zijn. Helaas regende het wel een beetje. Uiteindelijk kwamen we uit bij een rugbyveld, waar we een tijdje aan de rand van het bos gezocht hadden. Helaas niks gezien, dus we liepen weer terug naar het hostel. Daar een beetje gezellig gekletst met de anderen. Rond 11.30 merkte ik dat het droog was, dus ik ben in een gekke bui in m'n eentje het bos in gegaan. Toen ook weer bij het rugbyveld gezocht en hoorde ineens wat ritselen, dus liep een stukje het bos in en heb daar gewacht. En jahoor!! Ineens kwam er een schattig beestje op me af lopen en bleef een paar seconden voor m'n voeten staan!! Ik wilde niet opgeven en dat heeft geholpen! Eenmaal terug in de kamer, vertelde ik Nekela dat ik er 1 had gezien en uiteindelijk wilde ze ook weer gaan zoeken, maar liever niet alleen. Ben toen met haar mee gegaan en na een poos zoeken, hebben we ze alleen maar gehoord, maar niet gezien helaas. Ben dus de enige die geluk heeft gehad van ons groepje. Het was ondertussen al bijna 2.00. Oeps!


De volgende dag gingen Nekela en ik na het ontbijt een hike doen naar de vuurtoren. Onderweg hoorden we zoveel verschillende vogels en vooral de Tui was leuk om naar te luisteren. Mooie vogel ook! Verder ook een paar keer de kaka (papegaai) gezien. Bij het eindpunt zijn vaak bij zonsopkomst en zonsondergang pinguins te zien, maar helaas waren ze er niet rond de tijd dat wij er waren. Na 3 uur lopen, kwamen we weer terug en maakten we onze lunch klaar. Geen tijd meer voor andere dingen, dus we bleven in de buurt totdat onze ferry aankwam. Om 15.00 vertrokken we en in Bluff werden we weer opgepikt door onze stray chauffeur. Onderweg vertelde de buschaffeur dat we ons konden opgeven voor een bar crawl. Soort van kroegentocht tussen 19.00 en 22.00 met gratis drankjes, entree tot de ice bar en een gratis pizza voor 15 dollar. In de eerste instantie niet, want ik zou dat niet redden als ik van Queenstown de bus moet nemen aar Jacks point en weer terug. Toen bedacht ik me dat we langs Jacks point rijden, dus vroeg hem of die me kon afzetten en dat kon gelukkig. Dus was toch op tijd! Ik trok een beetje met Joyce op (uit Taiwan). Het was haar eerste keer naar een bar!! Eerst kregen we een drankje in Loco, toen zijn we naar een karaokebar gegaan, wat echt gezellig was. Daarna naar de ice bar, maar helaas moest ik kort nadat we daar waren weg, want ik moest de laatste bus halen. Echt balen, want het was heel gezellig en nu heb ik de pizza gemist!! Ohja! Onderweg heb ik zo'n geluk gehad!! Er is een site, die heet bookme. Daarop staan allerlei deals en zo is er ook eentje die alleen maar 1x in de 2/3 weken is. De shotover jet voor maar 1 dollar! Normaal 155 dollar. Iedere keer misgelopen, want het is maar voor 1 datum en tijdstip en maar 2, 3, 4?? Plekken beschikbaar. Zoals je kunt verwachten, ben ik het iedere keer misgelopen zoals heeeel veel mensen. Je weet namelijk nooit wanneer de deal komt. Maar dit keer was ik 1 van de gelukkige en ga dus Zondag voor omgerekend 60 cent een jetboat rit doen!


Ik was nu twee dagen alleen thuis. Normaal zouden ze niet iemand in hun huis laten, maar mij vertrouwen ze gelukkig. Die avond ff een filmpje gekeken. De volgende dag weinig gedaan. Supermarkt, met Ruby lopen en koken. Heb 'S avonds wel de voorraadkast schoongemaakt en opgeruimd. Ook de volgende dag al het huishouden gedaan en twee maaltijden gekookt voor de diepvries. Toen ze die avond thuiskwamen, waren ze ook heel blij met me haha.


De dag daarna was weer een normaal dagje voor mij. Ik heb voor ongeveer vijf uurtjes op Franki gepast. We hebben gebakken, stoelendans gedaan, een hut gebouwd en meer haha. Marie vind het ook geweldig om te zien hoe Franki zo op mij gesteld is.


Zaterdag was mijn laatste "volle" dag bij het gezin. Hoefde niet veel te doen vandaag. Ben alvast begonnen met een beetje inpakken, want dat moet ook weer gebeuren helaas. Later op de dag gingen Marie en de kinderen naar haar moeder en in de tussentijd ben ik even Frankton ingegaan voor een paar dingetjes die ik nodig heb. Eenmaal terug weer even verder met inpakken en toen als laatste maaltijd nachos gehad. Lekkerr! Als je in hostels zit wordt het weer een simpele pasta of noodle maaltijd, dus nog even genieten. 'S avonds hebben Rich en Marie, Marie's ouders meegenomen naar de film voor haar vaders verjaardag. Dus na het eten heb ik opgepast. Voor die tijd heb ik nog even met ze gespeeld. Ze mochten allebei van mij een spel bedenken en toen was het boektijd. Franki was eerst teleurgesteld dat we niet veel tijd hadden, maar ze moesten om 19.45 op bed liggen. Heb ze twee boekjes voorgelezen en toen was Poppy heel makkelijk. Die kon ik zo naar bed brengen. Franki was wat lastiger, dus had haar gezegd dat ze nog 5 min zachtjes mocht spelen en dan naar bed. Uiteindelijk heb ik haar zover gekregen om te slapen haha. De rest van de avond rustig gewacht totdat ze thuis kwamen en toen gaan slapen. Mijn laatste nacht in het heerlijke twee persoonsbed!! Komende tijd wordt het weer stapelbedden..


Dit was het dan, de laatste uurtjes.. wel vreemd hoor.. heb vooral veel m'n kamer schoongemaakt en laatste dingen ingepakt. Nog heeel even kunnen spelen met de meiden en toen was het tijd om te gaan. Heb voor de meiden nog een kleinheidje gekocht en voor Rich en Marie een kaartje en een pakje stroopwafels haha. Zelf kreeg ik nog tekeningen van de meiden en een heel lief kaartje! Ze brachten me naar het hostel in Queenstown, waar ik voor 1 dag verblijf. Ik dropte mijn spullen, ging een beetje rondlopen en toen was het tijd voor de shotover jet! Eerst bracht een bus ons naar de plek en daar kregen we een lange regenjas en een vest. We waren met z'n twaalven gok ik. We stapte in en het was meteen gas! Dat ding gaat zoo hard! Had wel beter een zonnebril op kunnen doen, want de wind in je ogen is niet echt fijn. Toch was het echt gaaf!! Het duurde ongeveer 25 minuten en we gingen twee keer heen en weer door het ravijn en hij deed een paar keer een 360! Wil graag zeggen dat het het geld waard was, maarja.. voor 1 dollar is alles het geld waard. Het is zelfs goedkoper dan een flesje water!! Na de rit reden we terug naar het centrum. Daar heb ik weer wat rondgelopen, toen wat eten gemaakt en daarna naar m'n kamer gegaan. Ik zat in een kamer met 7 anderen en heb daar een beetje mee gekletst. Nog maar één nacht, dan verlaat ik Queenstown.. het is een geweldige plek, dus ik ga het zeker missen! Op naar het volgende avontuur!


Tot de volgende keer! X

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active