nz-2019.reismee.nl

Lovely Queenstown

Oke, ik dacht: ik post uiteindelijk wel een nieuwe blog over Queenstown. We zijn nu bijna 2 maand verder. Ondertussen wordt het verhaal alsmaar langer en zit nog steeds in Queenstown.


Toch maar tijd voor een nieuwe blog.


10 Mei: De laatste week was echt geweldig! Weet niet of het met dolfijnen zwemmen of bungy jumpen nou het leukste was! Na het bungy jumpen ben ik met Sigrid nog even het centrum in geweest om wat te gaan eten. Daarna ging zij ook weer verder reizen. Verderop in de middag afgesproken met Libby. We zijn wat rond wezen lopen en zo rond het avondeten gingen we naar Cookie time. Een cookiebar met zoveel lekkers!! Ook hebben ze een aantal shakes, zoals double chocolate, salted caramel en ook nutella, wat ik dus nam. Die was zoo lekker! Nadat die op was. had ik ook geen zin meer aan avondeten haha. Libby zocht accomodatie voor langere tijd, dus ben met haar langs 2 huizen gelopen en bij de tweede was het raak. Ze ging daar settelen en ik liep terug naar m'n hostel.


Zondag begon leuk. Ik had niemand verteld dat ik ging bungy jumpen, dus stuurde gewoon het filmpje via whatsapp. Vooral mijn vader reageerde leuk. "Ben blij dat je niks hebt verteld, anders had ik geen oog dicht gedaan" . Die dag ben ik opzoek gegaan naar een winterjas. Na zoveel mislukte pogingen om een jas te vinden in verschillende plaatsen, heb ik er hier eindelijk 1 gevonden! Precies op het goede moment, want vanaf komende week is het gedaan met het mooie weer. Winter is coming! Libby en ik hadden 'S middags weer afgesproken. Eerst bij fergburger om te lunchen. Een hele populaire burgerzaak waar het ook altijd super druk is! Niet zo gek dat het druk is, want de burger was echt lekker!! Het begon te regenen, dus we hebben ergens wat gedronken en daarna bij een goede ijszaak een ijsje gekocht. Deze was ook weer geweldig lekker! Aan goede zaken hebben ze in ieder geval geen tekort haha. Ik ben dan ook zo'n eentje die het dan ook wil uitproberen als je goede verhalen hoort. Wat heb ik 'S avonds ook alweer gedaan?? Ohja.. het was moederdag, dus heb natuurlijk wel even mijn moeder gebeld voor een tijdje! Na die tijd ook m'n vriendinnen weer gesproken. Gestoord gesprek zoals altijd haha.


Maandag was weer eens een heerlijke zonnige dag. Ik was 'S ochtends wel even de formule 1 race aan het kijken. Toen de race net afgelopen was, kwam er een nieuw iemand de kamer binnen. Na een tijdje Engels praten, kwamen we er ineens achter dat we allebei Nederlands zijn . We hadden toen besloten dat we 'S middags een hike gingen doen naar Queenstown hill. Ongeveer 600 meter omhoog. Kon mooi m'n jas aandoen, maar dan was al snel niet meer nodig! Omdat het zo stijl was, werd het door de inspanning te warm om een jas te dragen haha. Ondanks dat ik het leuk vind om met andere nationaliteiten om te gaan, was het toch wel weer een keer leuk om met een Nederlander te praten. Al heel lang geleden! Eenmaal boven werd het wel weer kouder, maar wat was het een mooi uitzicht! Daar even genoten van de omgeving en toen weer terug naar beneden. We hebben wat boodschappen gedaan om vervolgens te koken. Het is een niet normaal kleine keuken en daardoor heb je bijna nooit ruimte om te koken. Gelukkig waren we net op tijd. Want tegen de tijd dat we gingen eten, was het bomvol. Ik was toen aan het praten met een Duitse, die vroeg of ik zin had om met hun mee naar de bar te gaan 'S avonds. Ik vroeg Wieke ook of ze daar zin in had. Wieke en ik gingen al iets eerder naar de bar. Was een gezellig plekje! Ik kreeg vrij laat een berichtje van dat Duitse meisje dat ze die kant op gingen en tegen die tijd liepen wij al terug naar het hostel. Toch een gezellige avond!


Gadver.. Dinsdag was regen, regen en ohja.. regen! Weinig gedaan vandaag.. 'S ochtends naar de bieb geweest voor de foto's, maar dat werkte helaas niet. 'S middags een tijdje bij starbucks gezeten en in de avond gewoon in de lounge gebleven. Toevallig kwam ik ook een jongen van het bungy jumpen tegen waar ik een tijdje mee heb gekletst.


De volgende dag was het geen topweer, maar in ieder geval droog. 'S ochtends weer in de lounge gehangen en daar kreeg ik ook een bericht van een hostfamily dat ik daar kan komen volgende week. Het is een familie in Queenstown en die hebben twee dochters van 3 en 5. Dan moet ik tijd met hun doorbrengen, koken en wat huishouden. Daarvoor in de plaats heb ik kost en inwoning! In de middag had ik weer met Libby afgesproken. We hebben niet echt veel gedaan.. rondlopen en ergens gezeten, maar het was wel gezellig! 'S avonds weer in de lounge gezeten en niet te laat gaan slapen. De volgende dag heb ik de stray bus geboekt naar Milford sound en we vertrekken om 7.00. Mocht nog wel de laptop van Wieke lenen en heb in ieder geval mijn foto's kunnen bekijken, maar had geen tijd om ze te plaatsen om mijn blog.


Donderdag werd ik om 5.00 al wakker. Iemand in de kamer had de hele nacht de ventilator boven haar bed aan en dat stoorde me. Nu had ik in ieder geval wel de tijd voordat ik weg moest. Tijdens het ontbijt de laatste wedstrijd van PSV gekeken. Wat een idioten ook... zomaar het kampioensschap weggegooid! Om 6.45 liep ik die kant op. Gelukkig hadden we een kleine bus en niet zo'n grote tourbus. Vind ik toch wat leuker als we met een kleinere groep zijn. Naast mij kwam een Duits meisje zitten waar ik mee optrok. Ook zat Louisa (van Kaikoura) toevallig in te bus. Onderweg was het nog donker en iedereen was moe. Dus het was gewoon een beetje relaxen. Na 2 uur stopten we in te Anau, waar we eventueel boodschappen konden doen. Het begon nu ook te regenen, maar ze zeggen dat het juist wel mooi is bij Milford Sound, omdat je dan veel watervallen hebt. Toen we eenmaal Fiordland national park in reden was het uitzicht geweldig mooi! Hele steile, grote bergen waar nu ook sneeuw op lag. We konden niet heel veel zien vanwege de regen, maar het was wel mooi! We reden ook door een bijzondere tunnel. Door de berg heen was een smalle tunnel gegraven zonder licht. Daar reden we naar beneden en kwamen we na anderhalve minuut aan de andere kant uit. We moesten wel lachen, want Thor (onze buschauffeur) zei dat de voorkant van de tunnel wel een beetje lijkt op the wall van Game of Thrones en zodra we de tunnel inreden, speelde hij de intro van GoT af en toen we eruit reden de intro van the Lion King haha. Vanaf daar was het nog een stukje rijden naar Milford Sound. Om 13:00 vertrok onze boot en het was nog steeds aan het regenen. Isi en ik stonden net voor de deur op het topdek. Daar konden we tenminste een beetje droog staan. Het was trouwens wel overvol met Chinezen die zich overal gingen tussen wringen om foto's te maken. Niet iedereen natuurlijk, maar misschien de helft van hun. Er was ook een hoogstirritante man die ons gewoon elke keer aan de kant duwde of voor ons ging staan om foto's te maken (mijn ouders weten wel wat ik bedoel haha). Maar... na dat gezegd te hebben.. het was supermooi! Op het begin zagen we nog een aantal dolfijnen! We vaarden naar de tasman zee en weer terug de fjorden in. Onderweg zagen we inderdaad heel veel watervallen! Het was ook wel een apart gezicht. Want zodra we bij de zee aankwamen, was het zonnig en eenmaal terug in de fjorden, zaten we weer in de regenbuien. Echt precies op dat punt en zo bleef het ook. Wat daardoor wel mooi was, is dat we regenbogen zagen boven het water! In totaal duurde de cruise 2 uur en het was echt de moeite waard!


Nadat we terug aan land waren, stapte we de bus in om vervolgens naar ons verblijf te gaan. We hadden een accomodatie in een vallei midden in Fiordland. Toen we daar aankwamen verdeelden we ons in verschillende cabins. Ik zat met Isi, 2 Nederlanders, een Franse en nog een Duitser in een cabin. Daar hadden we 2 kamers en in ons mini woonkamertje een open haard! Was ook wel nodig, want het was best koud! Ook op ons bed lag een dik dekbed en en warme deken er bovenop. Toen we naar buiten liepen, vertelde de eigenaar dat hij net een hert had doodgeschoten om hem uit z'n lijden te verlossen. Heb dat dus ook een keer gezien. Wat wel bijzonder is aan deze plek, is dat er alleen electriciteit via een generator is tussen 7.00 en 22.00. Ook alleen warm water voor 22.00 en geen signaal/Wi-Fi. We gingen met z'n allen eten en terwijl een aantal het eten gingen bereiden, zaten we heerlijk voor de open haard. We aten chicken chili en het was heel lekker! We zagen dat er ook glowworms waren in de buurt. Dus na het eten zijn we die gaan opzoeken. Het waren er lang niet zoveel als in de grotten, maar alsnog mooi om te zien. Als het pikkedonker was, leek het net een sterrenhemel! Daar bleven we even kijken en toen gingen we terug naar onze cabin. Snel tanden poetsen etc. want om 22:00 gingen de lichten uit. We zijn ook niet te laat gaan slapen!


De volgende dag vertrokken we om 8.30. Voor die tijd met een aantal nog gezellig ontbeten. Leuke ervaring om zo ouderwets te overnachten. Het was gelukkig zonnig vandaag, dus kregen we ook de andere versie van dit landschap te zien. We stopten een paar keer bij mooie plekken. Het zag er zo anders uit nu, maar echt heel mooi!! Zo jammer dat het op foto's nooit hetzelfde lijkt als in het echt. Ook stopten we weer in te Anau en dit keer iets langer. We hebben bij de supermarkt ff lekkere broodjes gehaald en ook zag ik wat Nederlandse producten. Helaas was het schap met schoolkrijt leeg.. wel heb ik knakworstjes en stroopwafels gekocht. We kwamen ergens in de middag aan in Invercargill, waar ik verbleef samen met een paar anderen. De rest ging allemaal door naar Stewart Island. Ik wilde een andere keer daar naartoe. Franka (een andere Duitser) en ik zijn naar een hardware store gegaan, want daar stond de originele motor van the World's fastest indian (voor wie die film kent) Wel mooi om te zien! Ook hadden ze wat andere dingen daar om te bekijken. Ik besloot na die tijd om naar de bios te gaan. Wilde zo graag the Avengers zien en heb geen zin om te wachten tot December. Franka had deze film al gezien in Wellington, dus ben gewoon alleen gegaan. Maar echt een goede film zeg! En bios is hier minder duur dan in Nederland! Het was een lange film, dus ben toen ik terug was in het hostel ook meteen naar bed gegaan.


De dag daarna was het aan het regenen. Eerst waren Franka en ik en een paar Chinesen die ook in de bus zaten, van plan om naar Bluff te gaan, maar het weer werd er niet beter op.. Sinds dat dus niet door ging, zijn Franka en ik naar de bieb gegaan. Daar heb ik alle foto's eindelijk kunnen bekijken! Daarna even wat gelezen en m'n blog bijgewerkt. We hebben hier wel 5 uur gezeten haha. 'S middags alleen nog naar de supermarkt geweest en om 4:30 kwam de bus. De rit duurde 3 uur en heb toen maar een film gekeken. Om 7:30 kwamen we dus aan in Queenstown en had weer hetzelfde hostel geboekt.


Zondag overdag heb ik weinig gedaan. Wat rondgelopen bij het meer en in de lounge gezeten. Het was ook de verjaardag van mijn lieve neefje en na het eten hebben we geskypt omdat ik hem wel graag wilde feliciteren! Ook natuurlijk met de rest gesproken. Later in de avond had ik weer afgesproken met Libby. We zochten een cafè op, waar we hebben bijgekletst. Ze was ook aangenomen bij een winkel. Tegen een uur of 11 was ik weer in het hostel.


De dag daarop was een beetje saai.. Grotendeels Netflix gekeken en in de middag ben ik naar een internetcaf? gegaan om mijn foto's eindelijk een keer op m'n blog te zetten. Had al geen foto's meer kunnn plaatsen sinds Wellington en dat is al 4 maand geleden! Volgens mij heb ik 'S avonds ook niks gedaan..


Dinsdag een beetje hetzelfde verhaal eigenlijk. Alleen 'S avonds met Libby naar een pizzeria geweest. Lang geleden dat ik echt zo'n goede pizza heb gehad. Maar mis wel de pizza shoarma hier! Als toetje heb ik bij de cookie bar, cookie dough gehaald. Zo grappig dat je dat gewoon kunt kopen! Nadat Libby naar huis ging, ben ik mijn tas in gaan pakken, want de volgende dag vertrok ik naar mijn gastgezin. Het is trouwens wel heel toevallig. Josi vertelde mij toen over helpx en ik stuurde haar een berichtje dat ik naar m'n eerste gezin ging. Maar wat blijkt nou, ze zat bij hetzelfde gezin!


De volgende dag was het zover! 'S ochtends kon ik nog een beetje rustig aan doen en om 14:00 werd ik opgepikt door Marie. Echt een hele aardige vrouw! We moesten ongeveer 20 minuten rijden, want ze wonen aan de andere kant van het meer in Jacks Point. Maar wauw, wat een mooie plek was het ook! Ik heb hier mijn eigen kamer met toilet en een groot tweepersoons bed! Eerst heb ik wat gekletst met Marie en even later kwamen Rich (haar man) en Franki en Poppy (beide dochters) thuis. Poppy vroeg haast meteen al of ik haar wilde helpen met tekenen haha. Marie en ik hebben voor het eten wat kip, aardappelen en groenten in de oven gemaakt. Na het eten geholpen met afruimen en nadat de meiden naar bed moesten, ben ik ook naar m'n kamer gegaan.


De dag daarop heb ik eerst wat huishouden gedaan en later die ochtend 2 uurtjes op Poppy gepast. Rich en Marie werken grotendeels thuis en dan zitten ze op kantoor. We hebben wat getekend en later cupcakes gemaakt. Tegen die tijd was Marie ook klaar en ben ik met Ruby (de hond) een stuk gaan wandelen. Ik wilde een wandeling over de heuvel doen die vanaf het startpunt een uur was. Eenmaal over de heuvel, liep je een stuk langs het meer. Het was een beetje vreemd aangegeven, dus ik was ergens rechtdoor gegaan en toen leek het erop dat het pad maar door bleef gaan. Na een tijdje kwam ik iemand tegen en die vertelde dat ik weer terug moest. Uiteindelijk kwam ik wel weer uit bij de goede afslag gelukkig. Heb denk ik 2 uur lang gelopen (incl. de weg vanaf het huis), maar het was wel en mooie route! 'S avonds pasta gegeten en dat was het voor vandaag.


Franki zit op school en Poppy gaat 3x per week naar pre-school. Ook op Vrijdag. Dus vandaag was een schoonmaakdag. Heb het hele huis schoongemaakt, waar ik ongeveer 2,5 uur mee bezig ben geweest. Marie liet een recept voor soep zien en zei dat als ik zin had, ik die wel mocht maken. Vind dat altijd wel leuk om te doen! Marie kwam net toen ik begon, weer terug en pakte de ingrediënten bij elkaar voor mij. Een uurtje later was ik klaar met de soep en toen ben ik met Ruby naar het meer gelopen. Dit keer niet verkeerd gelopen haha. Op vrijdagavond hadden we heerlijk zelfgemaakte pizza! Ik hoefde niet echt mee te helpen. Ze waren al dankbaar dat ik de soep had gemaakt en het huishouden, dus mocht gewoon relaxen. Ook kwamen Marie's broer, schoonzus en neefje kwamen mee eten. Lekker geklieder ook met de pizza's, maar het was wel heerlijk! Tegen een uur of 7.30 waren we klaar en hebben we alles opgeruimd en schoongemaakt. Leuke dag vandaag!


Het was weekend, dus iedereen was vrij. 'S ochtends ff de standaard dingen gedaan en 'S middags zijn Marie en Rich Queenstown in geweest. Ik heb deze middag op de meiden gepast. Ze gingen tekenen en met het papier wat over was, heb ik vliegtuigjes gemaakt. Dat vinden ze natuurlijk helemaal geweldig en toen hebben we ook buiten daarmee gespeeld. Op het laatst heb ik Poppy voorgelezen terwijl Franki een spelletje deed. Nadat ze weer terug waren en we hadden gegeten, niet veel meer gedaan.


Zondag had ik een dagje vrij. Ik ben Frankton in gegaan (een wijk van Queenstown) en daar ben ik maar eens naar de kapper gegaan na 6 maand. Echt wel een stukje korter nu! Verder beetje rond wezen lopen en zo voor het eten pikte Marie mij op. We hebben heerlijk taco's gegeten als avondeten!


Maandag ging Marie met Poppy mee naar zwemles en vroeg of ik ook zin had om mee te gaan, zodat ik ook kon zwemmen. Het was weer een regenachtige dag helaas. Nadat Poppy klaar was, ben ik met haar wezen zwemmen voor ongeveer een half uurtje. Thuis heb ik een tijdje opgepast, terwijl Marie en Rich op kantoor zaten. Ook hebben we ginger gems gebakken met z'n tweeën. Toen Franki terug was van school, hebben we Frozen gekeken. Vinden de meiden helemaal geweldig natuurlijk. Maar ik ben ook zo'n groot kind die van disneyfilms houd haha. Het eten vandaag was zalm, aardappelpartjes en groenten. Na het eten nog wat wezen kletsen en toen ben ik naar m'n kamer gegaan.


Dinsdag vertrok Rich heel vroeg, want hij moest voor z'n werk naar het Noordereiland en zal Woensdagavond weer terugkomen. Vandaag was ook weer een schoonmaakdag. 'S avonds heb ik een quiche gemaakt. Dat was zo'n beetje de dag (behalve de standaard dingen)


Woensdag had Franki vrij van school en ik heb dan ook 'S ochtends opgepast. We hebben veel getekend! 'S middags kwamen Rich z'n ouders als verrassing voor Franki en Poppy. Die waren helemaal blij natuurlijk. Het was al een tijdje geleden. Ook bleven ze eten. Rich kwam 'S avonds weer terug. Net te laat, want z'n ouders waren net vertrokken.


Donderdag was Poppy weer vrij. 'S ochtends moest ik dan ook weer oppassen. Weer veel getekend zoals wel vaker. Toen Marie Franki 'S middags van school oppikte, heeft ze mij afgezet in Frankton. Had nog wel wat dingetjes nodig voor de winter. Helaas regende het weer, dus lekker rondlopen zat er niet in. Om 3.50 liep ik naar de bushalte om de bus pakken, maar had hem net gemist. Moest nu wachten tot 4.30. Maar weer even een winkel in gelopen. Toen eindelijk in de bus, maar moest nog overstappen. Ik keek op het bord en zag dat ie iedere keer om 17 over ging, dus weer lang moeten wachten tot 5.17!! Net voordat het tijd was, keek ik weer op het bord en zag ik dat de bus tussen 2 en 6 ook om 47 gaat. Wat een idioot ben ik ook weer! Aangezien ik de enige in de bus was, was de buschaffeur wel zo lief om me voor het huis af te zetten. Inmiddels 17.45...


Vrijdag was Franki weer vrij en heb ik ' S ochtends en 'S middags op haar gepast. Wat getekend, voorgelezen etc. Als avondeten hadden we burgers. Yum!


Het weekend was aangebroken. Had Zaterdag vrij, aangezien ze naar puzzleworld gingen. Heb die dag ook even lekker een stuk gelopen met Ruby. De winter was ook begonnen vandaag! Zondag wel even op de meiden gepast en dit weekend is er in Queenstown: Luma lights festival. Het hele park is dan versierd met allemaal lichtjes op een creatieve manier. Na het eten zijn we daar ook heen geweest. Echt groot en heel mooi gedaan allemaal. Enige nadeel was dat het ontzettend druk was! Tegen 20:00 waren we terug en toen zijn de meiden ook naar bed gegaan. Het was wel toevallig trouwens.. ondanks die regen, was het nog best lekker qua temperatuur, maar direct de dag nadat de winter is begonnen, lag er een nog dikkere pak sneeuw op de bergen. Wel een heel mooi gezicht trouwens


De rest van de week was een beetje hetzelfde. Huishouden, oppassen, hond uitlaten.. Wel leuk hoor! 'S avonds heb ik lekker tijd voor mezelf in mijn kamer. De kinderen vinden het gelukkig leuk om tijd met me door te brengen en het is niet veel wat ik hoef te doen. Temperatuur was ook weer omhoog gegaan. Zelfs nog 1 dag zonder jas met Ruby gelopen!


Zaterdag waren ze eigenlijk van plan om de bergen op te gaan naar het skigebied. Niet om te skieën, maar gewoon even kijken. De meiden gaan het dit jaar voor het eerst proberen en dan kunnen ze zien hoe het is. Zelf vind ik het natuurlijk ook leuk, want ben nog nooit op wintersport geweest, laat staan op een besneeuwde berg gestaan. Helaas stond er stevige wind en dan is het boven nog steviger en kouder. Verder was het een relaxte dag. 'S ochtends even Frankton ingeweest en de nodige dingetjes gehaald en 'S middags opgepast. 'S avonds gingen ze eten bij vrienden, dus ik heb iets voor mezelf gemaakt. Probeerde een recept uit: cordon bleu met spinazie. Is opzich gelukt, maar het duurde eeuwen voordat het gaar was. Wat zelfgemaakte aardappelblokjes erbij en zo had ik een lekkere maaltijd. Na het eten nog een film gekeken en na de film kwamen ze weer terug. Poppy was heel moe, dus die ging meteen naar bed, maar Franki zat nog vol energie. Uiteindelijk was ik met haar nog een beetje aan het stoeien en toen was het toch echt tijd voor haar om naar bed te gaan. Zondag was weer een vrije dag. Weinig gedaan eigenlijk.


Deze week was een beetje een schoonmaak/opruim week. Rich was ook van Dinsdag t/m Vrijdag weg voor z'n werk. Na het eten was het vaak spelen met de kinderen en dan deed ik ook mee met hun inleving. Was wel lachen trouwens. We speelden tikkertje, maar dan Tiger tag, Zombie tag en bij monkey tag werd ik een banaan als Franki mij tikte en bij Pig tag werd ik modder. Ik tilde Poppy op en rende weg, zodat zij niet getikt werd. Kinderen vonden het helemaal geweldig!! Dag daarna natuurlijk weer haha. Woensdag was eindelijk een dag dat Libby en ik wat konden afspreken. We zijn na het eten naar de ice bar geweest. We spraken daar af en kregen een dikke jas en handschoenen voordat we naar binnen gingen. De bar heet minus 5, maar het was min 8. Ook alles was daar van ijs gemaakt, zelfs de glazen. We bestelden een lekkere cocktail en bleven er ongeveer een half uurtje. Het was niet groot, maar wel mooi met dat ijs en die lichten. Daarna hebben we bij de cookie bar nog een heerlijke shake besteld. Tegen 22:00 was ik weer terug. Ook heb ik de dagen dat Rich weg was gekookt. Heb lasagne gemaakt en die viel erg in de smaak en Woensdag heb ik voor de dag daarop iets typisch Nederlands gemaakt: snert! Marie vond het erg lekker, maar de kinderen wilden het eerst niet eten om hoe het eruit ziet. Snap ik wel haha. Vervolgens hebben ze het geprobeerd en Poppy vond het zelfs lekker, Franki wat minder. Wat wel toevallig was trouwens, is dat ik Marie net een paar dagen daarvoor had uitgelegd wat rookworst was, aangezien dat in de snert hoort. Wat zie ik in de supermarkt, net de dag dat ik het wil maken? Rookworst! Ze verkopen wel een aantal Nederlandse dingen in de supermarkten hier, maar dat nog nooit gezien en net nu ik het nodig heb! Donderdag is Poppy altijd vrij en toen zijn we 'S middags ook gezellig naar de speeltuin geweest. Vrijdag hebben Marie en ik de kledingkasten van de kinderen uitgezocht en opgeruimd en we hebben allerlei troep naar de stortplaats gebracht. Drukke dag, maar wel gezellig.


De Zaterdag was alweer aangebroken. Na het ontbijt kwamen Erika (Marie's) schoonzus, met haar zoontje Geordie op visite. Ze hadden toen het idee om naar de speeltuin in lake Hayes te gaan. Ik ging ook mee, om ze te helpen met fietsen. Want 2 volwassenen en 3 kinderen is lastig. Ze hebben daar heerlijk gefietst en gespeeld bij de speeltuin. Na de lunch die we hadden meegenomen, hebben Franki en ik gevoetbald! Wat heb ik dit gemist zeg! Het was dan voetballen met een kind en die laat je winnen, maar toch was het leuk om even een balletje te trappen. Nadat we thuis kwamen, pakte Franki haar spullen bij elkaar, want ze ging logeren. Nadat ze haar gingen wegbrengen, heb ik ook lekker gerelaxed te rest van de dag. Zondag ook trouwens.


Maandag was Franki ziek thuis. Dus 'S ochtends heb ik op beide meiden gepast. Terwijl Poppy ging spelen, hebben Franki en ik cupcakes gebakken.vanaf 'S middags was het mis. De meiden waren constant aan het ruzie maken, schreeuwen en aan het huilen omdat ze hun zin niet kregen. Ook het avondeten was daardoor niet echt gezellig. Tja, dat krijg je met kinderen. Hoort erbij..


Dinsdag was een leuke dag! 'S ochtends snel een beetje huishouden doen en alvast de lasagne bereiden voor 'S avonds. Toen door naar Queenstown, want ik had daar met Libby afgesproken om te schaatsen. Het was lekker rustig in de ice Arena! Voor Libby was het nog maar de tweede keer en dat was ook al jaren geleden. Eerst moest ze dus even wennen, maar dat ging later al beter! Voor mij was het 2 jaar geleden, maar ik ben het nog niet verleerd gelukkig! We hebben daar een dikke 2 uur geschaatst. Na het schaatsen, had ik echt zin aan een warme drank, dus ik was al van plan om naar Starbucks te gaan ofzo, maar toen stond er plotseling een kraampje die ons gratis drinken aanbood. O.A. warme chocolademelk!! Mooi meegenomen! Na nog een beetje rondlopen, heb ik uiteindelijk de bus gepakt naar huis, want het was bijna tijd om te eten.


Donderdag begon het winter festival! Een 4 daags festival met kraampjes, activiteiten en optredens. Ben toen 'S middags met Marie en Poppy het centrum in geweest en daar hebben we een treasure hunt gedaan voor Poppy. Na afloop ook even ergens wat gedronken. Gezellige middag dus! Marie en ik hadden samen burritos gemaakt en na het eten heb ik nog een beetje gespeeld met de kinderen.


Vrijdag was een drukke dag! Had met Libby afgesproken om naar Cardrona te gaan. Een skigebied richting Wanaka. Libby pikte mij om 8.00 op. In totaal waren we met z'n vijfen. Iris, Zoe en Sunru (allemaal Chinees) gingen ook mee. Wel een gezellig groepje! Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats, namen we de shuttlebus naar boven. Voor vele heel normaal denk ik, maar ik vond het geweldig om in een wintersportgebied te zijn. De reden dat we hierheen gingen, was omdat er hier ook wat festiviteiten waren. Een hondenrace n nog wat kleine wedstrijdjes waar je je voor op kon geven. We keken uit naar gratis tubing, maar dat was helaas gecancelled... We waren uiteindelijk met z'n zevenen. Ook een spaans koppel, waarvan één een collega van Iris was. Het was een leuke middag en we zijn om 15.30 terug gegaan. Libby en haar collega hadden een afscheidsetentje en Iris had het koud, dus ik bleef met Zoe over. Later kwam een vriendin van haar er nog bij. We hebben (na een heerlijke shake bij Cookie time) vuurwerk gekeken bij het meer. Dit was een veel betere show dan toen met oud en nieuw. Na het vuurwerk was er o.a. een concert van Mitch James (een bekende artiest hier in Nieuw Zeeland) waar we nog hadden gekeken. Heel toevallig, maar Zoe en die vriendin van haar, hadden ook een afscheidsetentje om 20.30, dus toen ben ik ook maar naar huis gegaan. Dat was ik van plan tenminste... Had nog 20 minuten de tijd voordat de bus vertrok, dus heb even bij de volgende band gekeken en toen naar de bushalte gelopen. Shit! Veel mensen, lange rij en opeens: sorry, we're full.. Mocht ik en nog een aantal andere mensen wachten op de volgende bus. In de tussentijd maar even warm bij Starbucks tegenover gezeten. Kwam uiteindelijk thuis gelukkig. Geslaagde dag!


De dag daarop had ik met Zoe en Shelley afgesproken in Queenstown. Nadat ik even heb opgepast, ben ik die kant op gegaan. We hebben gewoon wat rondgelopen en wat spelletjes gedaan, zoals een grote versie van jenga. Uiteindelijk moest ik snel weer naar huis, want ik had met Libby afgesproken om te snowboarden 'S avonds. Snel omkleden, tas inpakken en weer terug naar Queenstown. Daar eerst naar een skishop gegaan om spullen te huren en toen zijn Libby, ik en nog een andere jongen aan wie Libby een lift gaf naar Coronet peak gereden. Dit is ongeveer 25 min rijden vanaf het centrum. Tegen 19:00 waren we klaar om te beginnen. Libby had het nog nooit gedaan en ik had alleen 3x een korte les gehad op de middelbare school in eene indoor skihal. Telt niet echt mee. Toch hadden we geen zin om voor een les te bepalen, dus zijn we zelf gaan oefenen bij de beginners area. Gelukkig was het niet zo druk. Overdag in het licht zijn er natuurlijk meer mensen, maar in het donker was ook leuk! We hebben een dikke 2 uur geoefend. Iedere keer de piste af en weer naar boven. In het begin was het veel vallen, maar ook weer opstaan. De jongen bij de magic carpet zei ook al: jullie hebben al aardig wat rondes gedaan! Op het laatst ging het al een stuk beter! Wel gelachen hoor, iedere keer als we vielen. Libby had mij weer thuis afgezet. Ik had de spullen nog tot de volgende avond, dus zat er overna te denken om de volgende dag weer te gaan, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat ik dan weer moest betalen voor een skipas + had een lift nodig.


Tja, nu heb ik het 2 weken even niet bijgehouden, maar probeer het zo goed mogelijk te schrijven...


In deze 2 weken heb ik in ieder geval besloten om nog ietsje langer te blijven bij het gezin. Marie bood dat aan, aangezien het mij nog niet echt lukt om een baan te vinden..


Heb een paar dagen na het snowboarden ook alvast tickets aangevraagd voor de grand prix van Zandvoort (nu duimen dat we kaarten krijgen). In ieder geval al iets om naar uit te kijken volgend jaar!


Pfff, hoorde van de hittegolf die jullie hadden.. wow! Ondertussen hebben wij 'S ochtends een ijslaagje op het gras.


Heb deze week ook weer de lasagne gemaakt. Vinden ze hier echt lekker haha (en ik ook). Verder opgepast, huishouden, lopen met Ruby en ook Queenstown in geweest om te zoeken naar een baan. Nu is het afwachten... ook nog met Libby een hike gedaan naar de skyline. Iets daarvoor ook nog even gekeken bij de indoor skydive. Was wel grappig om te zien. Vervolgens een dik uur naar boven gelopen, maar dan had je er ook wat voor! Een mooi uitzicht over Queenstown en lake Wakatipu. Daar boven heb je een gebouw met een cafe, restaurant, winkeltje etc. Ook luge, zipline en bungyjumpen als activiteiten. We hebben daar een tijdje gezeten om wat te drinken en toen zijn we weer naar beneden gelopen.


De 29e had ik een sollicitatiegesprek bij domino's. Het was meer een paar vragen beantwoorden eigenlijk. Is nog even afwachten of dat iets wordt.


Ben ondertussen ook Formule 1 en het WK aan het volgen natuurlijk en dat zijn de raarste tijden hier. Om 1 uur 'S nachts, of 6 uur 'S ochtends... maar het is het wel waard! Vooral nu de vrouwen in de finale staan!! Vannacht gaat de wekker om 3 uur om de wedstrijd te zien.


Verder is het echt leuk met de kinderen! Ze zijn wel gek met me en er was zelfs een dag dat Franki gefrustreerd was dat Poppy die dag meer tijd had doorgebracht met mij dan zij. Ook vaak na het eten even stoeien of tikkertje spelen. Franki heeft een gratitute book. 1 vraag was waar ze dankbaar voor was. Had ze ingevuld: ik vond het leuk dat Larissa tikkertje met mij speelde en bij de vraag: Iets geweldigs dat vandaag gebeurd is. Daarbij had ze ingevuld: I like Larissa. Wel leuk!


Vrijdag heb ik weer even een lange wandeling met Ruby gemaakt de heuvel op. Zaterdag heb ik 'S ochtends even op de meiden gepast en na de lunch met Poppy naar de speeltuin geweest. Later die dag vertrokken ze naar de ouders van Marie, waar ze ook bleven overnachten. Ik had voor mezelf chili con carne gemaakt en nog wat gebakken. 'S avonds een film gekeken en that's it. Wel grappig trouwens. Ruby houdt ervan om buiten te zijn. Is altijd maar even binnen en dan staat ze weer voor de deur. Toch heeft ze de hele avond bij mij binnen gezeten. De volgende ochtend toen ze weer teurg waren, stonden ze daar ook van te kijken. Denk dat het te druk voor haar is met de kinderen. Aangezien ze meer buiten wil zijn, sinds hun geboren zijn.


Deze dag was het heerlijk zonnig weer. Heb met Franki gevoetbald achterthuis en buiten aan tafel weer wezen solliciteren op verschillende baantjes. Wel een e-mail terug gekregen van iemand die me uitnodigd voor een sollicitatiegesprek. Nu maar duimen! Ohja, bijna vergeten!! Gisteren hebben Libby en ik tickets geboekt naar Cook Islands!! In september gaan we daar voor een weekje heen! Heerlijk op een tropisch eiland relaxen!


Nou, jullie zijn weer up to date! Ik ga zo maar eens slapen, aangezien ik er om 3.00 weer uit ga.



Till the next time xx









Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active