nz-2019.reismee.nl

Een tweede thuis

Het is nu 1 dag na de terroristische aanslag en het bleek groot nieuws over de hele wereld. Best raar eigenlijk, dat je er niet ver vanaf zit. Heb er niks van gemerkt natuurlijk, want ik zit er een stukje vanaf in een klein dorpje. Maar toch sprak ik regelmatig mensen aan de kassa die net van Christchurch vandaan kwamen en het is ook veel op het nieuws. Het blijft heftig...


In de avond hebben we 2 afleveringen van het zevende seizoen van game of thrones gekeken. Helaas moet ik voor het achtste seizoen wel wachten tot December..


Zondag moest ik tot sluit werken. Het was heel rustig. Maar dat betekende wel dat Helene en ik gelukkig op tijd naar huis mochten. Omdat Peggy en Sebastian dinsdag weg gingen, had Peggy 2 gerechten gemaakt en gingen we met z'n allen eten. Ook had Solenne als verrassing nog een apple crumble gemaakt als dessert. Na het eten hebben we een soort van 30 seconds gedaan, alleen dan eerst met uitleggen, toen tekenen en toen uitbeelden. Ook hadden we de briefjes zelf gemaakt. Het was een hele geslaagde avond! Na die tijd ging ik Formule 1 terug kijken, want het nieuwe seizoen was ook weer begonnen!! En gelukkig eindigde Max op het podium! ^^. Na de race was het al 00.00, maar ik bleef nog op om alvast 1 van de dingen te maken voor de high tea die we morgen gingen doen. Op de achtergrond had ik PSV op staan die ook won en later hoorde ik dat ajax had verloren, dus weekend was top!!


Ik ging die nacht om 2.00 slapen en stond om 8.00 op om weer verder te gaan met bakken etc. Ik ging van alles maken, want dat hoort er natuurlijk bij met een high tea. Ze kenden het trouwens niet, zelfs niet toen ik vertelde dat het origineel afternoon tea heet. Dacht dat het in ieder land wel gedaan werd, maar blijkbaar niet. Ik ben de hele dag tot 15.30 bezig geweest. We gingen heerlijk buiten zitten met z'n 6en. Alleen Jakob en Helene waren er niet bij, want die waren later vrij. Ik had van alles voorbereid. Verschillende sandwiches, een aantal hartige dingen, scones en zoetigheden zoals mini muffins, boterkoek en brownies.. Gelukkig vond iedereen het heerlijk, dus het was geslaagd! 'S avonds hebben we weer een film gekeken en dat was de dag.


Dinsdag begon lekker.. ik wilde het glas buiten zetten en daarvoor moest ik bukken, maar toen ik weer overeind ging, knalde ik keihard met mijn schouder tegen de onderkant van een klapraam. Door de klap viel ik ook nog eens achterover.. heeeel genant.. Echt weer zo'n actie van mij... ondanks dat het behoorlijk dik was, kon ik gelukkig nog wel alles doen, ook al was het wel een beetje pijnlijk. Deze dag gingen Sebastian en Peggy helaas weg. Een half uur nadat ik hun had uitgezwaaid, kwam Julia voor hun in de plaats, dus dat was wel leuk. Natuurlijk deze dag ff bijgekletst over wat er in de afgelopen 2 maand was gebeurd.


De dag daarna moest ik weer werken en het was mijn eerste dag in produce (groenten en fruit). Het was best leuk eigenlijk! Kim had me van alles uitgelegd en de dag vloog voorbij. Scheelt wel dat ik nu groceries, check-out en produce doe. Is niet zo saai als je verschillende dingen doet.


In het weekend was ik echt lekker bezig.. Op vrijdag liet ik een aantal kratten met groenten en fruit vallen en op zaterdag eerst een paar dozen met flesjes drinken en later een paar kratten met melk. Echt zo dom.. maar niks kapot gelukkig! En natuurlijk stond de eerste twee keer mijn baas erbij en de derde keer mijn manager. Waarom nou net op dit moment? Maar geen scheve gezichten gelukkig. We hadden ook landelijk 2 minuten stilte vanwege Christchurch. Via de radio wisten we wanneer we stil moesten zijn en toen stopte iedereen met werken en de klanten met boodschappen doen. Toch wel iets bijzonders eigenlijk.


Het is nu Maandag. Ik moet gewoon werken, want het rooster van iedereen is veranderd. Nu werk ik Maandag van 08.30 - 17.30, dinsdag en woensdag vrij, donderdag van 10.00 - 19.00 en de andere dagen van 11.00 - 20.00. We hebben dus ook een paar extra uren gekregen! Het was afgelopen week wel de week van afscheid nemen trouwens. Het begon dan met Peggy en Sebastian en de dag daarna ging een supervisor met zwangerschapsverlof, toen een collega die naar Australie ging verhuizen. Dan vertrok ook nog een supervisor voor 6 weken naar India omdat ze daar ging trouwen, 2 franse meiden gingen weer verder reizen en op Maandag vertrok Jakob. Moet toch eerlijk zijn... We vonden het niet heel erg dat hij weg ging. De laatste tijd deed hij een beetje raar. Was veel in z'n kamer en ook is hij een aantal keer uit het niets thuisgebleven vlak voordat hij op het punt stond om weg te gaan en dan zei dat hij ziek was. maar we hebben het vermoeden dat het gewoon is omdat hij geen zin meer had in werken of dat het in z'n hoofd speelt. Verder kan het een aardige jongen zijn hoor, maar sprak niet veel met hem.


In mijn vrije dagen weer niks gedaan helaas. Dinsdag was het de hele dag aan het regenen en woensdag moesten Maxime, Solenne en Helene hun trip plannen, want ze gaan begin april ook weg. Het was wel lekker weer gelukkig. Voor die tijd hebben we lekker in de tuin gezeten en later moesten hun WiFi hebben, dus gingen we op het gras bij de bieb zitten. Daar kwam ik Fabio ineens tegen na een lange tijd. Hij kwam erbij zitten en we hebben bijgekletst, dus dat was wel leuk! Hij zit er over na te denken om hier ook misschien te komen werken nadat hij in het zuiden is geweest. Na een tijdje zijn Helene, Solenne en ik boodschappen gaan doen en we hadden ook zin in een ijsje. Ik kocht er 1 bij de supermarkt en het was ook best lang geleden sinds ik ijs heb gehad. Na een paar happen viel er een stuk van het stokje af.. shit! Helene riep nog: eat the other part! En voordat dat kon, vloog dat ook van het stokje af. Weg ijsje, jammer dan.. We liepen uiteindelijk naar huis en het was al best laat. Deze avond gingen we weer crêpes eten. Leuk hoor, fransen in huis! We wachtten tot iedereen terug was voordat we gingen eten. Na het eten keken we weer een film en toen was het good night!


Donderdag had ik gewerkt, maar Vrijdag bleef ik thuis. 'S ochtends werd ik eerst al vroeg wakker, omdat ik me misselijk voelde en ik dacht dat verder slapen wel zou helpen. Maar toen ik weer wakker werd door de wekker, was ik nog steeds misselijk.. na lang treuzelen, had ik toch maar besloten om me ziek te melden. Ik ben maar gewoon wat wezen lezen, heb een aflevering gekeken op netflix en ben muziek gaan luisteren. In de loop van de dag was de misselijkheid zo goed als weg en toen werd het koppijn! Eerst een beetje, maar het werd steeds erger. Heb paar keer een paracetamol genomen, buiten gaan zitten, water gedronken, maar niets hielp. Uiteindelijk was het al 20.00, toen ik een stukje ben wezen lopen en daarna heb ik een warme douche genomen. Dat werkte eindelijk!! Zoals iedere vrijdagavond, is er weer een Harry Potter film op tv, dus dat hebben we nog gekeken met z'n allen en daarna ben ik gaan slapen.


Zaterdag was niet heel bijzonder. Het enige was dat ik weer eens onhandig Bezig was. Liet achter in de winkel een doos met glazen flesjes vallen en 1 flesje ging kapot, dus die lekte door de hele doos heen en toen lag er een plas op de grond. Het stonk helemaal naar ginger beer... toen ik alles ging schoonmaken kreeg ik ook nog eens glas in m'n hand, dus moest mijn collega het eruit halen met een pincet. Heel slim weer allemaal! Zondagavond heb ik wel met Helene, Lisa en Julia een stuk hardgelopen na het werk. Gelukkig is mijn conditie toch niet echt slecht ondanks dat ik haast niet meer hardloop. Toen we terug waren, ging ik douchen en ben ik eten gaan maken. Het was om 22:00 klaar en toen had ik geen honger meer... Heb het maar in een bakje gestopt voor de volgende dag haha. Ben uiteindelijk naar m'n kamer gegaan om met mijn vader te skypen. Alweer een tijdje geleden! Zelfs mijn kat reageerde op mijn stem haha. Ben toen toch maar gaan slapen, want ik ben weer zo'n idioot die de wekker wilde zetten voor ajax - PSV. Door de tijdsverandering was het bij mij 03:45. Door een stomme eigen goal en een penalty stond het uiteindelijk 2 - 1 en bleef het spannend en toen werd het toch nog 3 - 1 in blessuretijd, dus ik ben met een chaggerijnige kop nog even anderhalf uur gaan slapen. De maandag op het werk ging heerlijk snel voorbij en eenmaal thuis het eten opgewarmd en formule 1 wezen kijken. Kan toch niet zonder sport..


Heerlijk 2 dagen vrij!! Het was ook mijn moeders verjaardag, maar 's ochtends kon ik haar nog niet feliciteren, want het was nog Maandag in Nederland. Dat heb ik 's middags wel gedaan. Toen was het bij jullie 's nachts en omdat m'n moeder altijd tot 1/2 uur moet werken, komt dat goed uit! Ff een poos gezellig gepraat en toen nog even boodschappen gedaan en een heerlijke chai latte gehaald bij de bakkerij. Ohja, het tijdsverschil tussen NL en NZ is nu 11 uur ipv 12 uur, maar 7 april gaat hier de wintertijd in. Dan gaat de klok een uur achteruit en word het tijdsverschil 10 uur. Het begint hier nu wel frisser te worden en ik heb nog geen warme kleren, dus voor nu moet ik het nog even doen met 1 hoodie..


De tweede vrije dag waren Helene, Solenne en ik van plan om een hike te doen bij een berg in de buurt. De hike zou ongeveer 4 uur duren, dus we vertrokken om 10.00. We hebben een hele poos aan de weg gestaan om te liften en na een hele poos, werden we opgepikt door een vrachtwagenchauffeur. Het was wel toevallig, want hij rijd voor four square (mijn werk). Hij zette ons af bij een weg die leidde naar het begin van de hike. Het is geen populaire hike en helaas waren er ook haast geen auto's. Voor het eerst is het hitchhiken mislukt. In plaats van dat we een beetje chaggerijnig gingen doen, hebben we er maar het beste van gemaakt. We kwamen op de weg terug, uit bij een meer en dat was een mooie wandeling langs het water en door een bos. Onderweg zagen we ook heel veel paddestoelen. Niet die lelijke bruine, maar de echte rood met witte zoals in het kinderliedje. Alleen geen kabouters gezien, maar die zaten misschien verstopt. Nee grapje.. uiteindelijk hebben we een poos langs het water gezeten om te eten. Toen we eenmaal thuis waren, gingen we even achterthuis zitten en hebben daarna 4,5 km hardgelopen. Een mooie route langs de rivier! Thuis waren we in een komische bui en hebben we handstanden en radslagen gedaan. Ff lekker doen alsof we geen twintigers zijn haha. Heb ook nog Helenes haar geknipt zonder enig ervaring.. was misschien niet heel goed, maar het was in ieder geval recht ^^. 'S avonds zijn we met z'n zessen naar een indiaas restaurant geweest. Heerlijk gegeten daar! Tikki massala besteld met naan. Wel vol na die tijd! Toen we thuis waren was het bijna half 11 en ben ik in mijn kamer nog even wat wezen kijken op de Ipad. Ondanks dat de hike niet door ging, hebben we echt een leuke dag gehad!


Donderdagavond begon het te regenen en toen had ik al zo'n vermoeden dat er sneeuw zou vallen op de bergen en jahoor.. volgende dag waren de bergen weer mooi bedekt met sneeuw. Het is nu wel even wennen met deze temperaturen. Deze week schommelt het een beetje tussen de 12 en de 18 graden. Bij jullie is het ongeveer hetzelfde gok ik, maar in Nederland gaat het nu de goeie kant op!


Vrijdag kwam ik Hendrik ineens tegen in de winkel. Hij is met kwi experience onderweg naar Christchurch voor de laatste paar dagen in NZ en ze hadden een korte stop in Twizel. Toch wel leuk om hem nog even te spreken voordat hij weer terug gaat naar Duitsland. Later die dag gebeurde er iets wat mij nooooit overkomt (ahum) Ik liet melk vallen en het lag over de hele vloer. Tuurlijk zag mijn baas dat weer, maar die zei er weer niks van haha. Een paar collega's hielpen met schoonmaken, dus het was binnen een paar minuten weer schoon gelukkig. Echt waar.. ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik zoiets typ, maar ik betwijfel het.


'S avonds kwamen er ook twee backpackers bij ons overnachten. Ze hadden een slaapplek nodig en Lisa had het aangeboden (na overleg natuurlijk). Een Amerikaanse en een Fransman. Ze lopen voor een goed doel door heel Nieuw Zeeland zonder te praten. Namelijk voor gratis drinkwater in Afrika. Het is wel apart, want je hebt dan een conversatie met ze via telefoon of gebarentaal. Nouja, hun doen dat dan zo. Wij praten gewoon natuurlijk. Maar het waren wel aardige mensen!


Zaterdag op het werk was best hectisch voor mij. Moest bezig met delivery en ondertussen de kassa's in de gaten houden. Dus het was continu heen en weer lopen, maar daardoor ging de tijd wel heerlijk snel!


Het is Maandag en vandaag gingen Solenne, Maxime en Helene weg. Ik moest Maandag om 8.15 weg, dus had ik Zondagavond al afscheid genomen van Maxime. Helene en Solenne waren er wel op tijd uit, dus heb ik die ochtend afscheid genomen van hun. We zien elkaar waarschijnlijk nog wel in Christchurch. Ze zijn daar t/m 31 April en 28 April stop ik hier, dus dat komt mooi uit. Heb ook wel weer zin om te reizen, maar Twizel voelt al een beetje als thuis. Dus het is niet erg om hier nog een aantal weken te blijven.Het was wel een leuke dag op het werk! Toen ik thuis kwam was het ineens heel rustig. Echt jammer dat ze weg zijn, maar iets meer rust is ook wel lekker. Heb deze avond ff pannekoeken gemaakt op z'n hollands. Dus ook spekpannekoeken uiteraard! Nu begint mijn weekend weer, maar hoe dat was lees je de volgende keer wel.


See ya! Xx



P.S. moet even een manier vinden om foto's te plaatsen. Hopelijk zo snel mogelijk!




Reacties

Reacties

Mams

Weer goed geschreven hoor. Xxx

Ineke

Wat een belevenis weer en wat een pechvogel gelukkig vind je het nog steeds leuk geniet ervan

Paul en Ineke

Larissa hier is het nu 15 april dus vanuit Nederland canon harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een mooie dag van

Larissa

Dankjewel!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active