nz-2019.reismee.nl

Wellington

Mijn tweede dag in Wellington begon rustig. De meiden bij mij in de kamer moesten om 6.30 al weg, dus had 's ochtends de kamer heerlijk voor mij alleen. Tussen de middag zijn Lotte en ik naar het te Papa museum geweest. Dat is het nationale museum van NZ. Het was helaas wel druk en doordat ik nog niet fit was, was het niet heel fijn rondlopen. Toch was het wel interessant. Je had een o.a. een gedeelte over de eerste wereldoorlog, de Maori en de natuur in NZ. We zijn er redelijk snel doorheen gegaan, ondanks dat het wel mooi was. We liepen naar buiten en wauw! Wat een wind!! Toen snapte ik waarom ze het windy Wellington noemen haha. De dag hiervoor, lazen we al dat er op deze dag een festival aan de gang was: Pasfika. Dat was praktisch naast het museum, dus zijn we daar heen gegaan. Het was niet zo groot. Gewoon 1 podium op het plein met een aantal standjes, maar het was wel leuk met al die mensen die daar optraden. Echt een cultuur geval. We hebben daar misschien 20 minuten gekeken en toen was ik terug gegaan naar het hostel en Lotte bleef nog even in de stad. S'avonds wilden we allebei graag een keertje Nando's uitproberen, omdat we daar zoveel goede verhalen over hoorden. Helaas hadden we denk ik het verkeerde besteld. Het was wel lekker, maar niet meer dan een simpele wrap. Inderdaad zei later iemand tegen mij dat er betere dingen op het menu staan. Volgende keer beter! Na het eten hebben we gewoon in de lobby gezeten, niks bijzonders.


Lotte vertrok de volgende ochtend en ik was er redelijk op tijd uit om pannekoeken te maken! Dat was nog een leuk iets aan dit hostel. Gratis pannekoeken als ontbijt! Verder was de dag heel simpel. Beetje in het hostel gebleven en 's avonds nog naar de bar ernaast gegaan voor wat gratis eten. Daar kwam ik nog een paar tegen die tot aan de Tongariro crossing bij mij in de bus zaten, dus samen met hun gegeten en na een uurtje ben ik weer terug gegaan naar het hostel.


De dag daarna voelde ik me al veel beter. Een dagje rustig aan doen had dus geholpen! Wel hoorde ik 's ochtends van m'n vader dat er iets aan de hand was met mijn kat. Achteraf bleek dat hij zijn achterpoot op 3 plekken gebroken heeft en nu zit zijn poot in het verband en mag hij een aantal weken niet springen en niet veel lopen, zo zielig!! Dus die ochtend (voordat ik nog wist wat er mis was) maakte ik me natuurlijk wel zorgen!


Deze dag ben ik met Lauren (canadees) een beetje rond gaan lopen in de stad. We hebben een heel stuk langs het water gelopen, want het was heerlijk weer! Die avond zijn we naar een sportsbar gegaan en daar hebben we ook een heerlijke pizza gegeten! Best leuk trouwens, zo'n bar! Overal heb je schermen met sportwedstrijden. Op dat moment was er American football op, dus heb ik dat ook een keertje gezien! Leuke dag!


Voor de tweede keer moest ik er op tijd uit, omdat ik moest veranderen van kamer en daarvoor moest je wel uitchecken om vervolgens 's middags weer in te checken. Dit was elke keer omdat ik m'n verblijf verlengde, totdat ik iets hoorde van Hobbiton. Deze dag kreeg ik dus ook een mail van hun, met de datum voor m'n sollicitatiegesprek. Aankomende donderdag! Shit.. dat was balen, want ik wilde voor de woensdag een intercity bus boeken, maar er waren alleen nog maar dure plaatsen beschikbaar en als ik die van donderdag nam, zou ik veel te laat aankomen. Wel stond in de mail dat het ook mogelijk is om via Skype een job interview te doen. Na lang nadenken toch maar een mail gestuurd dat het via Skype moest helaas. Deze middag heb ik een beetje geshopt. Niks gekocht, want juist hetgene wat ik moest hebben, kon ik niet vinden (zoals altijd). Daarna ben ik naar de bieb gegaan om gebruik te maken van een pc, zodat ik eindelijk de foto's van de camera kon halen! Dit duurde wel even, want ik moest heeel veel foto's overzetten. Zonder dat ik het door had, heb ik daar wel 2 uur gezeten! Toen ik klaar was, ben ik naar het hostel gegaan en vervolgens naar het cafe voor het gratis eten. Het was gewoon weer hetzelfde eten! Dan zeggen ze dat het niet iedere dag hetzelfde is, maar dan noemen ze het lasagne ipv beef pie. Enige verschil is dat het met lasagnebladen is en beef pie met bladerdeeg. De rest was allemaal hetzelfde.. ik zat aan de tafel met een engelse jongen, waar ik mee aan de praat raakte. We hadden het zo over dingen die te doen waren hier in Wellington en toen bleek dat we allebei graag naar Weta Cave wilden gaan. Dat is een studio, waar ze voor verschillende films special effects maken. We hadden afgesproken om dat samen te gaan boeken! We zaten daar tot een uurtje of 8 en toen zijn we maar terug gegaan naar het hostel.


Lauren vroeg 's ochtends of ik zin had om naar het museum te gaan. Aangezien het de vorige keer druk was en ik me nu wel goed voelde, ben ik weer heen gegaan. Dit keer was het heel rustig, dus we konden overal normaal kijken en daardoor zag ik dingen die ik de vorige keer niet had gezien. Wel de moeite waard geweest om voor een tweede keer te gaan dus. Na het museum zijn we een beetje langs de winkels gelopen en hebben we bij de subway wat gegeten. Ook zijn we 's avonds nog naar een leuke bar geweest langs het water. Daar niet heel lang gezeten, want Lauren vertrok de volgende ochtend met de bus.


Deze ochtend moest ik alweer van kamer veranderen helaas, dus dat werd weer wachten tot 14.00 in de lobby. Heb ook niks gedaan tot die tijd, want ik had ook deze dag m'n Skype gesprek met Hobbiton. Ik wist alleen eerst niet zeker of ik dit gesprek ook om 14:00 zou hebben, zoals eerst wel de bedoeling was als ik daar mijn gesprek had. Vandaar dat ik ook in het hostel bleef, totdat ik wat hoorde. Om 14:00 checkte ik in, ging naar m'n kamer en kreeg ook meteen een Skype oproep. M'n eerste sollicitatiegesprek in het engels en dan ook nog eens online.. het gesprek ging opzich wel goed voor mijn gevoel en ik was heel enthousiast over de baan, want hoe vet zou het zijn als ik kwam te werken in o.a. The Green Dragon (pub in Hobbiton). Na het gesprek heb ik niet heel veel bijzonders gedaan. Ben naar de bar geweest en het eten was w??r hetzelfde! Later ben ik in de lobby gaan zitten, waar ik later die avond een Canadese jongen ontmoette, waar ik mee ging kletsen de rest van de avond. Ook hadden Ollie (die Engelse jongen) en ik afgesproken om de volgende dag naar Weta Cave te gaan en daarnaast ook een tour langs de Lord of the Rings filmlocaties te doen. Ik heb natuurlijk geen auto, dus dan was dit een goede optie om het toch te kunnen zien! Helaas had ik ook een mail ontvangen die avond dat ik niet aangenomen was bij Hobbiton.. ze moesten een shortlist maken en ik viel daar buiten. Ik snap het ook wel.. gesprek ging lang niet verkeerd, maar soms vroeg ze me wat en kon ik niet helemaal op de juiste woorden komen, waardoor ik niet precies kon zeggen wat ik wilde + bij een gesprek face to face heb je altijd meer kans dan via Skype.. maarja, ik mag aan de ene kant blij zijn dat ze van al die sollicitaties, mij wel hebben uitgekozen voor een gesprek.


Deze dag was de tour. Dit stuk is wel meer voor de mensen die de films van Lord of the Rings kennen. Om 10.15 vertrok het busje. We waren met z'n 10en, dus een mooi aantal. Als eerst gingen we naar een open plek langs de weg. Hier hebben ze de set voor Helms deep en later Gondor gebouwd. Zo grappig dat dit eigenlijk een werkplaats is voor vrachtwagens etc. en je hebt gewoon uitzicht op de stad. Je zou helemaal niet denken dat dit als set gebruikt werd! Hierna gingen we door naar een openbaar parkje, waar ze opnames hebben gemaakt voor Isengard. In de film, rijdt de acteur die Gandalf speelt, ook eigenlijk met z'n paard richting een speeltuin en daar moest hij praten tegen een blauw scherm met een kruis erop waar op stond: hier staat Saruman. De acteur die Saruman speelde, nam de sc?ne op een andere plek op waar hij ook tegen een blauw scherm moest praten haha. Ook zijn we naar een rivier geweest, waar Aragorn in het tweede deel in was gevallen. Dit was dus gewoon een rivier midden in een woonwijk! Het bleef ons verbazen op wat voor plekken de filmlocaties waren, maar toch waren deze plekken allemaal beschut, zodat niet iedereen kon zien wat er gebeurde. Natuurlijk wisten mensen in de omgeving wel dat ze bezig waren met een film, maar ze konden nooit raden wat voor films het uiteindelijk zijn geworden! Vervolgens hebben we het bos gezien waar ze rivendel hebben opgebouwd. De scenes van dichtbij in ieder geval. Ze wilden het speciaal op die plek hebben en daardoor hebben ze bomen uit de grond gehaald en opnieuw geplant in een greenhouse, zodat ze daar de set konden bouwen. Op deze plek hebben we ook geluncht. Tijdens de lunch kwamen we ook te weten dat onze tourguide als figurant heeft meegespeeld in the Hobbit. Ze vertelde nog leuke feitjes over hoe dat allemaal werkt achter de schermen en vertelde dat ze de acteurs ook heeft ontmoet. Nadat iedereen klaar was met eten, gingen we opweg naar de laatste locatie: mt Victoria. Op deze plek zijn opnames gemaakt voor de Hobbitwoods in de eerste film. Hier zagen we de verschillende plekken waar ze achterna gezeten werden aan het begin van de film. Heel leuk om dit allemaal te zien en interssant om al die feitjes te horen die onze guide erbij vertelde. Weta workshop was de afsluiter van de dag. Hier kregen we een tour door de Weta Cave. Natuurlijk niet langs de werkplek, maar wel verschillende ruimtes met dingen die ze gemaakt hebben voor de films. Wapens, maskers voor wezens, harnassen.. Behalve Lord of the Rings en the Hobbit, maar ook films zoals King Kong, Narnia, Thor, Avatar etc. so knap hoe ze dat allemaal maken en veel werk ook! Op dat moment waren ze bezig met Avatar 2, Life action van Mulan en nog een nieuwe film. Dus weer wat om naar uit te kijken! Nadat de tour was afgelopen en we werden afgezet in het centrum, ben ik met 3 mensen van de groep ergens wat gaan eten. Hier hebben we nog een poosje gezellig gezeten en daarna gingen we allemaal terug naar ons hostel.


De dagen daarop heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Beetje met de mensen uit m'n kamer praten, af en toe de stad in of gewoon in de lobby zitten. Wel had ik de ferry naar het zuidereiland geboekt voor donderdag (31 Januari). Ik wilde dus nog een keer mijn verblijf in Nomads verlengen, maar wat gebeurde er.. krijg ik een boekingsbevestiging van een compleet ander hostel! Eerst dacht ik shit nee he! Maar ik kwam erachter dat dit hostel tegenover de ferry is, dus ik ben daar maar gewoon naartoe gegaan. Prima hostel was het eigenlijk! Ik kreeg die dag ook een mailtje van een supermarkt waar ik gesolliciteerd had, dat ik was aangenomen! De supermarkt ligt in Twizel. Dat is een heel klein plaatsje, maar wel een mooie omgeving! Ook kan ik verblijven in een staff house, dus dat is mooi meegenomen! Heb ook gelijk maar mijn bus doorgeboekt naar Wanaka, zodat ik vanuit daar naar Twizel kan. De volgende dag in het nieuwe hostel, kreeg ik een appje van Hendrik, met de vraag of ik nog in Wellington was. Blijkbaar was hij daar ook, dus hebben we die dag afgesproken. Is ook alweer bijna een maand geleden dat ik hem heb gezien! We hebben gewoon wat rondgelopen, ergens wat gedronken en toen gechillt in het parkje. We zijn allebei terug gegaan naar ons hostel om wat te eten en 's avonds zijn we naar de Botanic Gardens gegaan, waar iedere avond in Januari optredens waren. Helaas was degene die optraden niet echt leuk, maar het was wel gezellig. Toen het donker werd, was alles heel mooi verlicht in allerlei kleuren. We zijn tot een uur of 10 gebleven, voordat we allebei terug liepen naar ons hostel. Het was in ieder geval een leuke dag!


De laatste dag in Wellington alweer! Deze dag ben ik langs alle winkels gelopen om nogmaals te kijken of ik ergens een goedkope bikini en sportlegging kon vinden. Zoveelste poging! En echt 1 van de laatste winkels waar ik in liep, had een bikini ?n een sportlegging! Ik was zo blij dat ik het nog net kon vinden voordat ik naar het zuidereiland vertrok! Het was heerlijk weer, dus ben heerlijk rond gaan lopen en heb ook een tijdje aan et water gezeten. 'S avonds was het weer tijd om mijn backpack in te pakken helaas. Dat is echt het minst leuke aan reizen haha. De rest van de avond ben ik in de kamer gebleven. M'n kamergenoten waren ook allemaal in de kamer, dus dat was wel gezellig. De volgende ochtend moest ik er om 05.30 uit, aangezien ik me om 7.00 moest melden bij de ferry. Daar begon mijn avontuur op het zuidereiland!


See you!












Reacties

Reacties

Je mams

Hey lieverd. Dat was weer een mooi reisverhaal. Dikke ?

Grote broer

In Wellington nog een "Beef Wellington" gegeten? :)

Annie

Papa heeft onze bench voor jullie poes lekker genieten

Larissa Hilberink

Annie: Dat is mooi! Hopen dat ie snel herstelt!

Daniel: Nee dat niet, ondanks al die beef pies haha

Dominique

Mooi verhaal,lekker genieten meid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active