nz-2019.reismee.nl

Reis naar Nieuw Zeeland

Ik zeg er alvast bij, heb veel te vertellen, dus probeer het kort te houden, maar dat gaat niet lukken.


Zo, de 1e 2 dagen zitten er alweer op in Nieuw Zeeland ennn.. ik heb geen jetleg!! Alleen mijn oren zitten dicht door dat vliegen wat behoorlijk kut is, maarja..


Dinsdag was mijn reis om 15.00 begonnen, toen mijn moeder en Henk (mijn oom) me gingen ophalen. Die ochtend was het nog wel even stressen wat ik allemaal mee moest nemen, want in een backpack past natuurlijk niet zoveel.. maar goed, om 15.00 ging ik dus weg en nam ik afscheid van mijn vader. Was best vreemd, omdat ik helemaal niet besefte dat ik zolang weg bleef en daarom had ik er niet zoveel moeite mee (dat komt waarschijnlijk nog wel). Daarna gingen we Emily ophalen en toen op naar schiphol.


Eenmaal aangekomen op schiphol, gingen we eerst nog een hapje eten, want we waren mooi op tijd en het was toch rond het avondeten. Na het eten liepen we richting de check in, waar we gingen verzamelen met de groep van Travel Active. In totaal waren we met z,n 12en, waarvan 8 naar Australie gingen en 4 naar Nieuw Zeeland. Na het inchecken konden we nog eventjes tijd doorbrengen met familie/vrienden en daarna was het weer afscheid nemen. Ook dit keer was het geen probleem voor mij gek genoeg.


Om 22.00 gingen we vliegen en ook nog eens met de airbus A380 van Emirates, dus dat was niet verkeerd. We hadden per groepjes van 4 ingecheckt, zodat we in ieder geval niet alleen zaten in het vliegtuig, dus dat was wel fijn! Tijdens de vlucht heb ik een film gekeken, beetje muziek geluisterd en natuurlijk bijgekletst met m'n reisgenoten. Ik probeerde ook nog wel te slapen, maar dat lukte niet echt..

6.5 uur later kwamen we aan in dubai voor een overstap en gingen we door naar Singapore, waar we om 20.30 lokale tijd aankwamen. Daar werden we opgehaald door onze gids en vertrokken we naar ons hotel. Het was wel ff wennen, want toen we het vliegveld uitliepen was het direct: BAM! Klap voor je kop door die hitte en daar liepen we met truien en lange broeken over straat. Het hotel was verder prima, we sliepen per 2/3 op de kamer en hadden mooi alle faciliteiten. Nog even luxe voordat we gebruik maken van die hostels. Het was al redelijk laat toen we in de hotelkamer aankwamen, dus we hebben verder niet veel meer gedaan die avond.


De volgende dag gingen we eerst ontbijten en toen hadden we een paar uurtjes vrije tijd voordat we een stadstour kregen. We gingen met z'n allen gewoon een beetje rondlopen in de stad, eerst even naar het winkelcentrum, toen wezen chillen in een parkje en opeens begon het keihard te regenen, dus zijn we gezellig ergens wezen drinken. Het was nog maar 11.30, maar bijna iedereen ging lekker aan een halve liter bier en die smaakte niet verkeerd haha. Uiteindelijk zijn we terug naar het hotel gegaan, waar onze gids al klaar stond en gingen we de bus in voor de tour. Hij vertelde heel leuk over Singapore en gooide er nog wat humor bij. We zijn ook best wel interessante dingen te weten gekomen. Zo is er bijvoorbeeld een heel ondergronds systeem met winkels, clubs etc., woont ongeveer 80% in een flat en ben je sowieso 140.000 dollar kwijt als je daar auto wilt rijden.


Tijdens de tour gingen we het eerst naar marina bay. Daar hebben we het formule 1 circuit gezien en er overheen gereden, want het is een straatcircuit, het beeld van de merlion (symbool van Singapore) en die 3 gebouwen met die boot er bovenop waarvan ik de naam niet meer weet.. hierna zijn we doorgereden naar een chineze tempel, wat ook best indrukwekkend was, toen naar the botanic gardens. Dat is een enorme tuin met heel veel groen, bomen en bloemen. Het was een beetje alsof je zo'n tropisch gebouw in een dierentuin inliep door al die tropische planten en die hitte, maar wel super mooi! Als laatste zijn we naar little india gegaan. Dat kun je een beetje vergelijken met die buitenlandse kraampjes die je op de braderie wel eens ziet, maar dan een hele wijk. Hiermee eindigde onze stopover in Singapore en reden we naar het vliegveld voor de volgende vlucht. Tijdens deze vlucht zat wel iedereen apart, dus dat was jammer, aangezien dit een vlucht van 8 uur was. Uiteindelijk kwamen we vrijdagochtend lokale tijd in Sydney aan, waar we afscheid namen van het grootste gedeelte van de groep en gingen Anna, Jelle, Jurre en ik door naar Auckland. Wel vreemd dat je ineens met heel wat minder mensen bent, omdat je natuurlijk veel samen bent geweest deze dagen. Op het vliegveld moesten we eerst 4 uur wachten op onze volgende vlucht en daarbij kwam ook nog eens vertraging, dus dat duurde wel even. Deze vlucht was wat minder, omdat ik ineens zo last kreeg van mijn oren bij het opstijgen en landen, maar voor de rest was alles prima hoor! Zelfs het eten was bij iedere vlucht lekker!

. marina bay

. brug waar ze tijdens F1 over racen

. merlion (symbool van Singapore)

Maar toen... we keken uit het raam en daar was het eindelijk in beeld: Nieuw Zeeland! Na zoveel vliegen was het echt fijn om heerlijk naar ons hostel te kunnen, tenminste, dat dachten we. Behalve paspoortcontrole etc. en de busreis naar het centrum, moesten we dus inchecken bij ons hostel, maar wat een gedoe was dat! Eerst moesten we wachten bij de receptie, wat even duurde, kregen we daar te horen dat we via zo'n tablet moesten inchecken en een app moesten downloaden, moesten we een ons boekingsmummer invullen, die we niet hadden, dus weer in de rij bij de receptie, weer terug om uit te zoeken hoe en wat. Was het eindelijk gelukt, wilden we naar boven, deed de lift het niet! Dus moesten we weer wachten bij de receptie. Toen bleek dus dat je een paaje moest hebben om naar boven te kunnen en hehe, daar waren we dan half uur later in onze kamer. We deelden de kamer met nog 2 anderen die al lagen te slapen, dus wij zijn nog maar eventjes te stad in gegaan om wat te eten en rond 10.30 ook maar terug gegaan om te slapen, want we waren best kapot van het reizen.


De volgende ochtend gewoon normale tijd wakker geworden, dus dat was in ieder geval al een goed teken. Nadat we gedoucht waren, gingen we naar de supermarkt om even wat brood te halen en toen zijn we een beetje door de stad gaan lopen. We kwamen uit bij de zee. Wel het haven gedeelte, maar toen zijn we via maps opzoek gegaan naar een goed plekje aan zee. Na een stuk lopen konden we het toch niet vinden, dus zijn we gewoon lekker op een bankje gaan zitten in de zon, 23 graden met uitzicht op een blauwe zee, wat wil je nog meer? Daar hebben we een tijdje gezeten en toen zijn we weer terug gegaan richting het centrum om wat te drinken en toen naar de skytower, want het leek ons wel mooi om de stad van boven te zien en dat was het ook zeker! Je kon alles heel mooi zien van 220 meter hoogte! Nadat we weer naar beneden zijn gegaan, zijn we in een parkje wezen chillen en daarna weer boodschappen gaan doen voor het avondeten, gewoon een lekkere pasta was ons idee. We hadden de avond daarvoor al een duits meisje ontmoet, die we weer tegen kwamem, dus die ging mee eten. Wel grappig om de 1e keer te koken in een hostel, maar het was goed te doen! Justine (dat duitse meisje) wist dat er s'avonds in een park een kerstevent was, dus besloten we om daarheen te gaan. We gingen gezellig met z'n 6en, ook iemand die Justine had leren kennen een paar dagen geleden. We wisten eigenlijk niet wat we moesten verwachten, maar het bleek best wel groots te zijn. Heel erg druk en het was dus een groot podium, waar verschillende mensen optredens gaven door o.a. kerstliedjes te zingen. We zijn gewoon heerlijk op het gras gaan zitten en probeerden in de kerststemming te komen, want dat is best lastig. Want ondanks kerstversieringen en kerstmuziek, is het natuurlijk wel zomers weer! Ik denk dat we daar 2 uur hebben gezeten en toen gingen we weer weg, want er stond best een frisse wind, nadat de zon onder ging. Dichtbij ons hostel is een poolbar waar we heen zijn gegaan. Gewoon even gezellig een uurtje wezen poolen en daarna terug naar het hostel, waar ik dit nu zit te typen.

. uitzicht vanaf de skytower


Morgen gaan we waarschijnlijk naar 1 van de eilanden met de ferry en voor de rest hebben we nog geen plannen gemaakt. Het is wel echt top hier! Auckland is misschien niet de plek waar je wilt zijn als je in zo'n land bent, maar prima om de eerste dagen door de brengen. Nog steeds heb ik niet echt het gevoel dat ik hier een jaar blijf, tis gewoon heel onwerkelijk, maar ik app veel met m'n familie als ik even WiFi heb, dus dan blijf je wel in contact.


Nou, dat was een lang verhaal, maar nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte, bye bye!



P.s. Het lukt op dit moment niet om de foto's op mijn blog te zetten, dus die zet ik even op fb


Reacties

Reacties

Mary

Super leuk om dit te lezen larissa zo ver weg

Riny

Leuk dat je het deelt maar verhalen kort houden gaat je niet lukken.
Miss in een boekvorm schrijven gewoon pen en papier boor jezelf.
Nou genieten meid. ??

Julia

So nice and exciting im very happy for you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active