nz-2019.reismee.nl

Back on the road

Zo, dat was Twizel.. Heb echt een geweldige tijd gehad hier en het voelt ook wel vreemd om hier weg te gaan na bijna 3 maand.


De laatste paar weken waren best leuk. In mijn vorige blog was ik geëindigd bij 8 april. De dag nadat Helene, Maxime en Solenne waren vertrokken, was het ineens zo rustig in het huis. Het is echt jammer dat ze weg zijn, maar die rust is wel fijn. Deze dag was ik weer vrij en het was mooi weer. Ik wilde heel graag naar Mount Cook, maar ik wist niet zeker of ik wel alleen wilde hitchhiken. Na lang twijfelen heb ik maar een post op Facebook geplaatst in de Twizel groep, met de vraag of het verstandig is om alleen te hitchhiken. Er waren verschillende reacties en sommigen zeiden ja, niks mis mee.. zoveel mensen hitchhiken alleen en anderen zeiden weer: no stay save, you never know. Maar toen was er een vrouw die vertelde dat ze voor een week een backpacker in huis had en zij wilde de volgende dag graag naar Mount Cook en had dezelfde struggle. We hebben toen nummers uitgewisseld en besloten dat we samen zouden gaan. Doordat ik dus niks ging doen deze dag, heb ik het hele huis opgeruimd en schoongemaakt. 'S avonds hebben we een film gekeken zoals wel vaker en dat was het voor deze dag.


Woensdag was aangebroken en het was slecht weer helaas. Eerst moest ik naar de dokter om 10:00. Zoals iedereen wel weet heb ik altijd last gehad van huidproblemen en het begon weer op te komen, dus ik had medicatie nodig. Gelukkig hebben ze de medicijnen hier ook en heb ik een recept gekregen. Na het doktersbezoek ben ik naar the town centre gelopen, want daar had ik afgesproken met Josi. Ook een duitser, zoals veel backpackers hier. We werden door een collega van haar host family naar de turn off gebracht. We hebben daar niet heel lang gewacht, want na 5\10 minuten werden we opgepikt door een groepje Amerikanen. Het waren wat oudere mensen, maar heel aardig! Onderweg gezellig gekletst en toen we bij de parkeerplaats waren, was het echt keihard aan het regenen. Toch hadden we er een beetje schijt aan. Die man gaf ons nog regenponcho's, dus we waren helemaal klaar om te hiken! We zochten eerst naar een hike die we wilde toen en kwamen uiteindelijk uit bij hooker valley. Die had ik al een keer eerder gedaan, maar dat maakte me niks uit. De track was wel na de eerste brug gesloten vanwege veiligheid en daardoor hebben we maar een stukje gelopen. Toen we terug waren bij de parkeerplaats hebben we een andere track gedaan: Kea point en deze was in ieder geval wel open. Ondanks de regen was het best gezellig! Aan het einde van de track konden we de gletsjer wel een beetje zien, maar Mount Cook was verstopt achter de wolken. Als laatste hadden we besloten om een track te doen naar Mount Cook village. Na een tijdje lopen kwamen we uit bij een rivier vanuit de bergen die het pad blokkeerde vanwege de stromende regen. We liepen een stukje over de rotsen en het hoge gras om te kijken of we ergens konden oversteken. Na een paar keer springen over een smal stukje rivier, liep het weer dood vanwege een andere rivier. Nadat we helemaal doorweekt waren tot aan onze knieën, hadden we de moed maar opgegeven .Er was geen doorgang.. We liepen een stukje van het pad af richting de weg. Door het hoge gras zie je niet waar je liep en soms stapte je opeens een beekje in haha. We konden er wel om lachen en het was best avontuurlijk zo! We kwamen na 2,5 uur lopen aan bij de weg. Ondanks dat er bijna geen auto's stonden op de parkeerplaats, hadden we geluk. We werden na 5 minuten lopen opgepikt door 2 jongens die toevallig ook naar Twizel moesten. Eenmaal terug in Twizel hebben we boodschappen gedaan en nog even bij de bakkerij gezeten. Toen zijn we toch maar naar huis gegaan, want we kregen het best koud. Josi is nog tot Zaterdag in Twizel, dus misschien gaan we nog een keer wat doen. Je zou het misschien niet zeggen, maar net was een geweldige dag!


Donderdag was een doodnormale dag. Wel ging Julia in haar vrije dagen naar Wanaka, dus Lisa en ik waren maar met z'n tweeën thuis. Aan de ene kant was het ook wel chill om een keer een kamer voor mezelf te hebben!


Vrijdag op het werk was ik de hele dag bezig met de chiller. Dag vloog voorbij omdat ik constant bezig was. 'S avonds had ik wel afgesproken met Josi. Eerst wilden we even bij de pub gaan zitten, maar omdat ik laat vrij was en nog moest eten en opfrissen, zou dat laat worden. Ze is uiteindelijk met Lisa en mij mee naar ons huis gegaan en hebben daar gewoon gezellig gezeten met z'n drieën.


Zaterdag weer hele dag de chiller gedaan en helaas ook freezer. Dat is vreselijk, want om een trolley te vullen, moet je een ruimte in waar het -heelveel is.


Zondagochtend ging ik met Josi nog even ergens wat drinken voordat ze weer verder ging. Toch wel leuk hoe je weer nieuwe contacten opdoet!


En toen was het 15 april. Happy birthday to me! Ik heb de dag vrij gevraagd, want ik had geen zin om op mijn verjaardag te gaan werken. Mijn vader wilde ook even videobellen met mij, maar dat moest om uiterlijk 7.30. Ik dacht eerst: ahh, waarom zo vroeg? Maar toen snapte ik waarom. Mijn vader had een aantal mensen uitgenodigd! Echt een heel leuk idee en heb ze allemaal even gesproken. Die had ik echt niet aan zien komen, dus dat was een leuke verrassing! Toen we op hadden gehangen, ben ik naar de winkel gegaan om wat boodschappen te doen. Daar werd ik ook nog gefeliciteerd door een aantal collega's en toen ik thuis kwam ook door Lisa en Julia. Ik had bedacht om ouderwets een hollandse appeltaart te bakken, dus daar ben ik tussen de middag mee bezig geweest. Toen de taart eenmaal ik de oven zat, was het tijd om met mijn moeder te videobellen! Daar ook een tijdje gezellig mee gekletst. 'S middags zou ik eigenlijk met Lisa een stukje gaan lopen. Zij was ook vrij, dus was in ieder geval niet alleen thuis. Ze moest alleen met haar auto naar de garage, dus lopen werd um niet. Uiteindelijk heb ik besloten om gewoon alleen te gaan. Ben naar het meer geweest waar ik laatst ook was. Nu was het alleen wel heel mooi door die herfstkleuren! Ik had ook wel geluk, want het was heerlijk zonnig weer. Na 2 uur lopen, kwam ik weer thuis. Lisa had het idee om naar Tekapo hot springs te gaan en daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. Tegen half 6 gingen we die kant op en na 45 min kwamen we aan. Het was al donker, maar dat is juist mooier. We zijn daar ongeveer 1,5 uur geweest. Heerlijk ontspannen reden we terug naar Twizel. Thuis hebben we een film gekeken met z'n drieën, met een heerlijk stukje appeltaart erbij. Geslaagde verjaardag, ondanks dat ik niet samen met vrienden en familie was!


De twee dagen daarop waren mijn standaard vrije dagen. Deze dagen heb eigenlijk niet veel gedaan. Films/series kijken, huishouden, muziek luisteren, hooghouden in de tuin en hardlopen. That's it. Wel heb ik geluk de laatste anderhalve week. We hebben hier 2 slaapkamers met ieders 2 stapelbedden en 1 slaapkamer met een 2 persoons bed. Doordat er in die kamer niemand sliep, mocht ik van de anderen in deze kamer slapen, omdat ik hier al langer ben dan hen. Vind ik heeelemaal niet erg. Nu hebben we alle drie een kamer voor onszelf, wat ook wel fijn is! Ook had mijn moeder heel goed nieuws. Doordat ze problemen had met Ziggo, heeft ze een gratis pakket gekregen als goedmaker. En daarmee kan ze ook Game of Thrones kijken en ik dus ook!! Helemaal blij en mijn huisgenoten ook haha.


We waren de feestdagen wel gewoon open en dat begon met goede vrijdag. We kregen wel 150% betaald, wat natuurlijk mooi meegenomen is. Het was al drukker dan normaal, maar Zaterdag was echt een chaotische bende. We stonden bijna de hele dag met z'n vijfen kassa te draaien en dat voor een klein dorpje en een redelijk kleine supermarkt. Moest ook tot sluit werken, dus 20:00, maar het werd wel 21:00! Achja, iets meer verdienen kan geen kwaad. Toen Julia en ik naar huis liepen, zagen we ineens een jongen die behoorlijk hard tegen een lantaarnpaal opliep omdat hij met z'n mobiel bezig was . Wij en de mensen met wie hij was, schoten natuurlijk in de lach!


Toen was het pasen. Heb wel paaseitjes gekocht en een paasontbijtje gemaakt, gewoon voor het idee haha. Zondagavond heb ik met mijn familie gezellig bijgekletst.


De tweede paasdag was wel leuk. Solenne, Helene en Maxime kwamen langs. Ze hadden een beetje tijd over, omdat ze iets moesten overslaan tijdens het reizen. Ook bleven ze bij ons slapen. Was weer even leuk om ze te zien! We hebben crêpes gegeten en later Game of Thrones gekeken.


Mijn laatste vrije dagen zitten er ook op. Niks gedaan eigenlijk. Alleen 's ochtends nog even tijd doorgebracht met de "gasten". Ik had eigenlijk 2,5 dag vrij, want 25 april is het hier anzac day. Kun je een beetje vergelijken met dodenherdenking bij ons. Maar goed, dat is een public holiday en daardoor hoefde ik maar een halve dag te werken, maar kreeg wel dubbel betaald!


Het waren nu mijn laatste 3 werkdagen. Alle drie dagen moet ik tot sluit werken. Na pasen hebben ze alleen wel winteruren en zijn ze tot 19:00 geopend, dus laatste weekje niet tot 20:00 gelukkig. Over winter gesproken.. dat is al over een maand, want 1 Juni wordt het hier winter. Maar heb toch afgelopen dagen een paar keer met korte mouw gelopen! Dat terwijl ze zeggen dat het klimaat op het zuidereiland te vergelijken is met Nederland. Nouja, ik klaag niet!


Lisa vertrok Zaterdag, maar ik ga komende Vrijdag samen met haar in Kaikoura met dolfijnen zwemmen, dus dan zie ik haar wel weer. De allerlaatste dag voor mij voelde niet als laatste dag. Heb wel afscheid genomen van mijn collega's, maar toch.. Thuis moest ik dan toch echt alles inpakken. Was ff bang dat ik dingen zou vergeten, maar ik denk dat ik alles wel heb. In de ochtend ging ik de laatste dingen inpakken, heb de was gedaan en een beetje schoongemaakt en toen was het dan toch echt tijd om te gaan.. Julia moest aan het werk, dus we zijn samen die kant opgelopen. Ik had wel enorme pech, want het was maar 13 graden en aan het regenen. Bah!! Uiteindelijk toen we bij four square waren, hebben we daar afscheid genomen. Dat is het nadeel van reizen. Je leert mensen kennen en dan moet je weer afscheid nemen. Toch hebben we het idee om met "ons huis" volgend jaar in Europa weer af te spreken. Zal leuk zijn als het ook echt door gaat. Maar goed, toen liep helemaal bepakt met een paraplu in m'n hand naar de weg. Daar stond ik dan te wachten in de regen met een karton dat zei "Christchurch". En toen was het wachten....


Volgende keer weer wat meer belevenissen ga ik vanuit!


Xx








Reacties

Reacties

Je mams

Heb je weer mooi verwoord lieverd. Love you and miss you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active